ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

خبری از تولید کارت هوشمند ملی نشد!

| شنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۱:۳۸ ب.ظ | ۰ نظر

سخنگوی سازمان ثبت احوال از عدم ثبت‌نام ۸ تا ۱۰میلیون نفر برای دریافت کارت ملی هوشمند خبر داد و گفت: 4میلیون و 500هزار نفر ثبت‌نام کرده ولی هنوز کارت ملی هوشمند خود را نگرفته‌اند.

سیف‌الله ابوترابی در گفت‌وگو با فارس گفت: تا این لحظه برای 45میلیون و 500 هزار کارت  ملی هوشمند صادر شده است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به تولید کارت ملی هوشمند ایرانی توسط چاپخانه دولتی گفت: 4میلیون و 500هزار نفر فرآیند تکمیل ثبت‌نام خود را انجام داده‌ و هنوز کارت ملی هوشمند دریافت نکرده‌اند.

وی افزود: بین 8 تا 10میلیون نفر از مردم هنوز برای ثبت‌نام کارت ملی هوشمند اقدام نکرده‌اند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به امکان ثبت نام طی هفته‌های آینده گفت: بهتر است متقاضیانی که هنوز اقدام به ثبت‌نام و تکمیل مشخصات خود در ارتباط با کارت ملی هوشمند نکرده‌اند، برای ثبت‌نام مراجعه کنند و آن را به روزهای پایانی مهلت باقی مانده موکول نکنند.

ابوترابی تصریح کرد: کارت‌های ملی قدیمی از ابتدای فروردین‌‌ امسال فاقد اعتبار است و این موضوع به دستگاه‌ها اعلام شده و در نتیجه مردم باید هرچه سریعتر برای ثبت نام اقدام کنند تا مشکلی برای انجام امور اداری و بانکی خود نداشته باشند.

وی افزود: چنانچه متقاضیان برای ثبت نام کارت ملی هوشمند اقدام کرده ولی کارتی تحویل نگرفته باشند نگران نباشند چراکه تمهیداتی پیش‌بینی شده و برگه‌هایی به آنها داده می شود تا در زمان استعلام امور بانکی مشکلی نداشته باشند.

 

تمهیدات سازمان ثبت احوال برای افراد فاقد کارت ملی هوشمند
سخنگوی سازمان ثبت احوال با بیان اینکه بین ۸ تا ۱۰میلیون نفر از هموطنان هنوز اقدامی در ارتباط با ثبت‌نام و فرآیند اخذ کارت ملی هوشمند نکرده‌اند، از تمهیدات این سازمان برای افرادی که هنوز کارت ملی هوشمند خود را دریافت نکرده‌اند، خبر داد.

سیف‌الله ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به اینکه تا به امروز 45میلیون و 500هزار کارت  ملی هوشمند صادر شده و در اختیار متقاضیان و هموطنان قرار گرفته است، اظهار کرد: این روند همچنان ادامه دارد و امیدواریم سایر افرادی که هنوز اقدام به ثبت‌نام و تکمیل مشخصات خود در ارتباط با کارت ملی هوشمند نکرده‌اند، هر چه زودتر ثبت‌نام کنند.

وی تصریح کرد: براساس آخرین آمار بین 8 تا 10میلیون نفر از هموطنان هنوز اقدامی در ارتباط با ثبت‌نام و فرآیند اخذ کارت ملی هوشمند نکرده‌اند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با تأکید بر اینکه کارت‌های ملی قدیمی از ابتدای فروردین‌‌ماه فاقد اعتبار اعلام شده است، گفت: همانطور که از اواخر سال گذشته اعلام کردیم، این کارت‌ها دیگر اعتبار ندارد و این موضوع نیز به دستگاه‌ها و سازمان‌ها اعلام شده است.

ابوترابی با اشاره به اینکه تمهیداتی برای افرادی که فرآیند ثبت‌نام خود را در ارتباط با اخذ کارت ملی هوشمند کرده‌اند، پیش‌بینی شده است، گفت: در همین زمینه سازمان ثبت احوال برگه‌هایی را به این افراد می‌دهد که این برگه‌ها تا زمان صدور کارت ملی هوشمند به منزله کارت است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون بالغ بر 4میلیون و 500هزار نفر نیز فرآیند تکمیل ثبت‌نام خود را انجام داده‌اند و هنوز کارت ملی هوشمند دریافت نکرده‌اند که براساس برنامه‌ریزی این افراد به‌زودی کارت خود را دریافت خواهند کرد.

ابوترابی با تأکید بر اینکه هنوز کارت ملی هوشمند ایرانی وارد چرخه چاپ و توزیع نشده است، تصریح کرد: امیدواریم مسئولان چاپخانه دولتی به تعهدات خود در این زمینه عمل کنند و سازمان ثبت‌ احول نیز بتواند طبق زمان‌بندی انجام شده کارت ملی هوشمند را در اختیار هموطنان قرار دهد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">