ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

خدمات الکترونیکی بانک صادرات گسترده می شود

| شنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۸۹، ۰۱:۳۴ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرعامل بانک صادرات از اجرای طرح منفعت سپهر برای حمایت از مصرف کننده، تولید کننده و کاهش قیمت محصولات از روز دوشنبه هفته جاری خبرداد و اجرای این طرح را باعث توسعه بانکداری الکترونیک دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد جهرمی امروز در یک نشست خبری به معرفی طرح منفعت سپهر در بانک صادرات ایران پرداخت و با اشاره به اینکه این طرح در آینده نزدیک رونمایی می شود، گفت: روز دوشنبه هفته جاری این طرح در استان خراسان رضوی و در مشهد مقدس شروع به کار خواهد کرد.

مدیرعامل بانک صادرات ایران با اشاره به اینکه در این طرح حمایت از مصرف کننده، تولید کننده و کاهش قیمت محصولات از طریق ارائه تخفیفات مد نظر قرار گرفته است، اظهار داشت: هم اکنون ضمن بررسی ابعاد مختلف اجرای طرح، نیازهای مختلف و نرم افزارها در کنار دستگاههای کارت خوان (pos) برای اجرای طرح اختصاص یافته و با فروشندگان بسیار زیادی در سطح کشور برای عقد قرارداد مذاکره شده است.

جهرمی اجرای طرح منفعت سپهر را باعث توسعه بانکداری الکترونیک دانست و با بیان اینکه در این طرح افرادی که از سپهر کارت بانک صادرات استفاده می کنند، می توانند با مراجعه به فروشگاههایی که با آنها مذاکره شده است و در سراسر این فروشگاهها آرم تجاری باشگاه سپهر ایرانیان درج شده، اقدام به خرید کالاها و اجناس مورد نیاز خود کنند.

وی همچنین از تخفیفات 5 الی 40 درصدی از طریق خرید در فروشگاههای یاد شده سخن گفت و با بیان اینکه آمادگی برای استفاده از این طرح با افتتاح حساب و دریافت کارت سپهر از بانک صادرات همراه خواهد بود، بیان کرد: هم اکنون 14 میلیون کارت سپهر در سراسر کشور در اختیار مشتریان و سپرده گذاران داریم.

مدیرعامل بانک صادرات با اشاره به اینکه این طرح با استقبال زیادی از سوی فروشندگان در سراسر کشور مواجه شده است، از برنامه ریزی برای افزایش کارت سپهر به 20 میلیون سخن گفت و تاکید کرد: با ارائه تخفیفات ممکن است درصد سود فروشندگان کاهش یابد ولی در مجموع عملکرد آنها فروش خوبی در کنار کسب سود بالاتری را خواهند داشت.

جهرمی ارائه تسهیلات ترجیحی با نرخ 12 درصد را از دیگر خدمات این بانک برای استفاده کنندگان از طرح یاد شده دانست و با اشاره به اینکه در استان خراسان رضوی و در شهر مشهد مقدس هم اکنون با 2 هزار و 700 فروشگاه مذاکره کرده ایم، گفت: در نظر داریم در کمتر از 2 ماه بیش از 100 هزار فروشنده را در این طرح مشارکت دهیم که این تعداد تا پایان سال جاری به بیش از 300 هزار فروشنده افزایش خواهد یافت.

وی از ارائه تخفیفات خرید به مشتریان در لحظه خرید اشاره کرد و افزود: 80 درصد از تخفیف خرید در لحظه حضور در فروشگاه در حساب مشتری خواهد بود و 20 درصد آن نیز در قالب صندوقی تجمیع و به صورت قرعه کشی به مشتریان پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل بانک صادرات تعداد دستگاههای کارت خوان (pos ) را در حال حاضر 274 هزار دستگاه اعلام کرد و افزود: از طریق اجرای این طرح انتظار داریم این تعداد بین 350 تا 400 هزار افزایش یابد.

همچنین در حاشیه این نشست خبری جهرمی در پاسخ به سئوالات خبرنگاران به مواردی اشاره کرد و گفت: در جریان خصوصی سازی بانکها کارکنان شعب با تغییر قرارداد تابع قانون کار خواهند شد و بدین طریق از مزایای مندرج در این قانون بهره مند می شوند چون در حالت خصوصی سازی بانک در ماهیت شرکت ادامه فعالیت خواهد داد.

این مقام مسئول در بانک صادرات با بیان اینکه طی سال جاری مصوبه ای توسط مجلس ابلاغ شد که طی آن دولت باید تا پایان نیمه اول سال جاری بدهی های خود را به بانک های خصوصی شده پرداخت کند و این کار از طریق روش های قانونی اجرا می شود.

جهرمی در خصوص تاثیر تحریم ها در فعالیتهای بانکی خارج از کشور با اشاره به اینکه این اقدام کشورهای غربی در قراردادهای بانک خللی ایجاد نمی کند، بیان داشت: در نظر داریم از طریق سپهر کارت و پرشین کارت سرویس دهی بهتری نیز داشته باشیم و از این طریق در آینده ای نزدیک با 108 کشور جهان قراردادهایی را در قبال سرویس دهی های مشترک منعقد می کنیم.

وی در خصوص وضعیت سوددهی بانک صادرات نیز به محقق شدن سود 100 درصدی در این بانک اشاره کرد و با تاکید بر اینکه طی سال جاری eps هر سهم بین 233 تا 235 ریال بوده است، گفت: پیش بینی می شود در سال آینده که وضعیت سال جاری را بررسی خواهد کرد، وضعیت درآمدی بانک تقویت شود.

جهرمی در بخش دیگری از سخنان به انعقاد قرارداد 12.5 میلیارد یورویی با وزارت نفت برای تامین منابع مورد نیاز پروژه های نفتی اشاره کرد و افزود: در قالب این قراردادها سعی می شود بخشی از مشکلاتی که از طریق تحریم ها در پروژه های نفتی به وجود می آید را جبران کنیم.

مدیرعامل بانک صادرات ایران با اشاره به اینکه در جریان خصوصی شدن بانکها بهره وری نیروی کار مد نظر قرار می گیرد، اظهار داشت: از این طریق سعی می کنیم بدون تعدیل نیرو کارآیی کارکنان بانک را بالا ببریم و این اقدام طی 5 سال آینده از برنامه های ما قلمداد می شود.

وی اجرای طرح منفعت سپهر را پس از برات کارت تضمینی و بازار تهاتری سومین طرح رسمی این بانک طی سال جاری دانست و گفت: در قالب ارائه خدمات بیمه اعتباری نیز کنسرسیومی متشکل از 7 شرکت بیمه تشکیل داده ایم ولی به صورت کلی در راستای اجرای طرح های جدید تا 30 طرح را در دستور کار داریم.

جهرمی در پایان سخنانش به همکاری بانک صادرات در افتتاح حساب مردم برای دریافت یارانه ها به ویژه در استان هایی که هم اکنون طرح در آنها اجرا خواهد شد اشاره کرد و گفت: طی 5 سال آینده در نظر داریم شعب خارج از کشورمان را که هم اکنون در لندن، تاشکند، بحرین، افغانستان و بلاروس به صورت مشارکتی و مستقل در حال فعالیت هستند را به دو برابر تعداد فعلی افزایش دهیم. ضمن اینکه برنامه انتشار اوراق مشارکت ارزی و ریالی برای تامین منابع پروژه های نفتی را در آینده نزدیک در شعب داخلی و خارجی بانک هم انجام خواهیم داد.

  • ۸۹/۰۳/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">