ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

خروج ۱۵۰۰شرکت از سیکل دانش‌بنیانی

| شنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۹، ۰۵:۵۷ ب.ظ | ۰ نظر

رییس امور شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان گفت: از ابتدای فعالیت شرکت‌ها تا پایان سال ۹۸، هزار و ۵۰۰شرکت دانش‌بنیان از گردونه دانش‌بنیانی خارج شدند.
مهر- محمدصادق خیاطیان گفت: حدود یک دهه است که از اجرای قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان می‌گذرد و آنچه که در اکوسیستم دانش‌بنیان کشور رخ داده بر اساس این قانون بوده است.
عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اهمیت و جایگاه شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: امروز با حمایت مقام معظم رهبری و گفتمان‌هایی که در کشور در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان رخ داده به نقش آفرینی شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید فراوانی شده است. از این رو این شرکت‌ها توانسته‌اند در راستای رفع نیازهای کشور در بخش‌های مختلف خصوصا در اپیدمی کرونا مؤثر واقع شوند.
رییس مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه در سال ۱۳۹۲، ۵۵ شرکت دانش‌بنیان فعالیت می‌کردند، گفت: اکنون بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان از مرکز مؤسسات تأییدیه صلاحیت دریافت کردند و محصولات خود را تولید می‌کنند.
خیاطیان گفت: حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم‌افزارهای رایانه‌ای دارای بیشترین حضور شرکت‌های دانش‌بنیان هستند و پس از آن برق و الکترونیک و فوتونیک، مخابرات، سیستم‌های خودکار، ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته بیشترین شرکت‌های فعال هستند.
وی درباره درآمد شرکت‌های دانش‌بنیان طی سال‌های مختلف گفت: در سال ۹۷، ۸۰ هزار میلیارد تومان، ۹۸، ۱۲۰ هزار میلیارد تومان و پیش بینی می‌شود در سال ۹۹، ۱۵۰ هزار میلیارد تومان درآمد شرکت‌های دانش‌بنیان باشد.
عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر اینکه وضعیت شرکت‌های دانش‌بنیان نشان از شکل‌دهی اقتصاد دانش‌بنیان در کشور را دارند، گفت: مرکز مؤسسات و امور شرکت‌های دانش‌بنیان ۱۱۰ برنامه حمایتی از این شرکت‌ها را داشته است تا بتوانند به خوبی نقش‌آفرینی کنند و در راستای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان گام بردارند.
رییس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: تاکنون ۱۲ هزا ر و ۹۱ شرکت خدمات مالیات، سه هزار و ۶۰۰ شرکت (سه هزار و ۷۵۰ نفر) تسهیلات نظام وظیفه تخصصی، ۶۳۶ مورد معافیت گمرکی، هزار و ۶۱۷ قرارداد دانش‌بنیان در حوزه تامین اجتماعی، ۳۴۴ شرکت تسهیلات استقرار در اماکن مسکونی، ۸۴۹ شرکت جواز تاسیس و پروانه بهره برداری، ۴ هزار و ۷۸۴ خدمت در حوزه توانمند سازی و ۵ هزار و ۸۹۱ جلسه مشاوره از سوی مرکز موسسات دانش‌بنیان به دانش‌بنیان‌ها ارایه شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">