ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

خرید اینترنتی نیازمند تضمین است

| شنبه, ۲۴ مهر ۱۴۰۰، ۰۶:۳۷ ب.ظ | ۰ نظر

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: همانگونه که صدور پروانه کسب برای مردم به عنوان امری ضابطه‌مند جا افتاده است، انتظار می‌رود اتاق اصناف به همراه اتحادیه‌ها، همگام با دیگر سازمانها به حرکت درآمده و فرصتی اطمینان‌بخش را برای خرید مصرف کننده از فضای مجازی ایجاد کنند.

سردار محمدکاظم تقوی در همایش پلیس و اصناف در مشهد افزود: توقع آن است که در بخش خدمات هم به مردم در خرید اینترنتی توجه شود، زیرا فضای مجازی در اختیار برخی تشکیلات ناآشنا و بعضا ناایمن قرار دارد که کلاهبرداری‌ و دست‌اندازی به اموال مردم در آن زیاد شده است.

به گزارش ایرنا وی اظهار داشت: پلیس به پشتوانه سرمایه های اجتماعی، اصناف متعهد و قانون‌مدار همچنان در صحنه حضور مقتدرانه ای دارد و در راه مقدس برقراری نظم و امنیت، از دل و جان مایه گذاشته است. 

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: شهر مشهد از شمال به جنوب، شرق به غرب و بالعکس گسترش داشته که این توسعه تداوم دارد، اما عمدتا اصناف در یک نقطه تمرکز پیدا کرده اند، که برای کنترل ترافیک، از اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی انتظار داریم با مدیریت مطلوبی که از آنها سراغ داریم، در شهر توازن ایجاد کنند تا شهروندان از انجام سفرهای غیرضرور در سطح شهر بی نیاز شده و زمینه دسترسی آسان آنان به خدمات اصناف فراهم باشد.

وی اضافه کرد: پلیس در دوران شیوع کرونا به وظایف و تکالیف خود عمل کرد که تعدادی از کارکنان خدوم نیروی انتظامی به این بیماری مبتلا شده و بیش از ۱۰ شهید و جانباخته بر اثر این بیماری، گواه تلاش فرماندهی انتظامی خراسان رضوی در این ایام است.

وی بیان کرد: می توان گفت خراسان رضوی دومین استانی است که بیشترین آسیب را در بخش کرونا از لحاظ نیروی انسانی متحمل شده است زیرا در کنار ابتلای تعداد زیادی از کارکنان به کرونا، این بیماری ماموریت های متعددی را به این نهاد تحمیل کرد که با جنس دینی و خاص مذهبی و درونی ما تضاد داشت، اعمال محدودیت و ممنوعیت در سفر زائران به مشهد، یکی از سخت ترین ماموریت های نیروی انتظامی استان بود.

عضو هیات رییسه اتاق اصناف ایران نیز در این همایش، اصناف را تامین کننده امنیت و نیروی انتظامی را حافظ آن ذکر و بیان کرد: سال گذشته گام موثری در به ثمر نشاندن استعلام اماکن به صورت الکترونیکی برداشتیم که این مهم از ۲ ماه قبل به مرحله اجرا رسیده است.

محمود بنانژاد افزود: تقریبا از ۲ سال پیش در اتاق اصناف ایران تلاش بر این بود که استعلام ها و مراحل صدور پروانه کسب صنفی الکترونیکی شود که در نخستین گام، در سامانه ایرانیان اصناف سامانه امور مالیاتی درج شد، اگر چه با مشکلاتی مواجه شدیم اما با رفع موانع موجود، در حال حاضر در کمترین زمان ممکن استعلام مالیاتی در این سامانه اخذ می شود. 

وی بیان کرد: از آنجا که آموزش اصناف، استعلام های سازمانها و اماکن به صورت مجازی صادر می شود، اتاق اصناف می تواند ادعا کند که به جز تعداد انگشت شماری از اتحادیه ها، که ثبت محور هستند و باید دستگاهها و سازمانها استعلام مربوطه را پاسخ بدهند، برای بسیاری از رسته های صنفی در کمتر از سه روز پروانه کسب صادر می شود.  

وی اظهار داشت: قبل از اینکه مجلس به بحث قانون تسهیل صدور مجوزها ورود پیدا کند، اتاق اصناف از طریق سامانه دولت الکترونیک و سامانه صدور مجوزها گامهای موثری را به سوی  هوشمند کردن صدور پروانه های کسب برداشت که خوشبختانه این موضوع با همکاری روسای اتحادیه ها، مدیران اجرایی، مسوولان سازمان امور مالیاتی و نیروی انتظامی اجرایی شد. 

رییس اتاق اصناف مشهد گفت: در راستای ساماندهی واحدهای صنفی، در ۶ ماهه گذشته هفت هزار مورد اخطار که توسط اتحادیه های صنفی به اتاق ارجاع شده بود، با همکاری نیروی انتظامی و اداره نظارت بر اماکن عمومی در بین واحدهای صنفی مربوطه توزیع و اجرا شد.

بنانژاد اظهار داشت: کرونا در بسیاری از کشورها مشکلات حاد اجتماعی ایجاد کرد ولی در ایران با همکاری نیروی انتظامی و اتحادیه ها، ضمن اعمال محدودیتها و اجرای دستورالعمل های ستاد ملی کرونا، کمترین تبعات و مشکلات را در سطح اجتماعی داشت که این موضوع باعث افتخار اصناف است.

رییس پلیس امنیت عمومی خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: از سال گذشته شیوع کرونا ماموریت مجموعه پلیس، به ویژه پلیس امنیت و اداره نظارت بر اماکن عمومی را تحت تاثیر قرار داد، در این راستا اگر تعاملات و هم پوشانی های اتاق اصناف و اتحادیه ها و صنوف مختلف در همگامی با پلیس نبود، احتمال بروز چالش های جدی متصور بود و خوشبختانه با همکاری مجموعه پلیس، اصناف خراسان رضوی این ماموریت مهم را به خوبی مدیریت کرد.  

سرهنگ امید نودهی با اشاره به اقدامات انجام شده در سطح خراسان رضوی و کشف چند انبار دارویی در حوزه سلامت گفت: حدود هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق و اقلام ضروری که با زندگی روزمره مردم سروکار داشته در تعامل مطلوبی که با تعزیرات حکومتی، مقامات قضایی، اتاق اصناف و اتحادیه ها ایجاد گردید، کشف و ضبط شد.

  • ۰۰/۰۷/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">