ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

خزانه دولت وجوه مازاد مخابرات را بر می‌گرداند

| چهارشنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۸۸، ۰۷:۰۳ ب.ظ | ۰ نظر

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت : وجوه اضافی و مازاد وصول شده مخابرات توسط خزانه دولت به این شرکت باز می‌گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه، دکتر "علی صالح‌آبادی" با بیان مطلب فوق افزود : با پیگیری‌های سازمان بورس و اوراق بهادار و مساعدت معاونت امور بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی و رییس سازمان خصوصی‌سازی و با دستور وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی مقرر شد با توجه به مصوبه هیات‌وزیران، وجوه اضافی و مازاد وصول شده توسط خزانه به شرکت مخابرات مسترد شود.

بر اساس مصوبه شماره 201661/ ت 41370 ه مورخ 03/11/1387 هیات محترم وزیران، در خصوص تقسیم سود شرکت‌هایی که قسمتی از آنها واگذار شده است، به تناسب میزان سهام واگذار شده مشمول پرداخت چهل درصد سود ابرازی (سود ویژه) ، موضوع بند (12) ماده واحده قانون بودجه سال 1387 کل کشور، به حساب درآمد عمومی کشور نبوده و سهم بخش غیردولتی از چهل درصد سود ابرازی (سود ویژه) پس از تصویب مجمع عمومی به سهامداران غیردولتی پرداخت شود.

این در حالی است که کل مبالغ واریز و برداشت شده توسط اداره کل خزانه از این بابت بیش از مبلغ تقسیم شده توسط مجمع عمومی شرکت مخابرات ایران بود که با پیگیری‌های انجام شده وجوه مازاد به این شرکت باز می‌گردد.
خزانه کل کشور نباید دوباره از حساب مخابرات برداشت می کرد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: برداشت دوباره خزانه کل کشور از حساب مخابرات موضوعیت ندارد .

به گزارش روابط عمومی شرکت مخابرات ایران ، " جعفر قادری " روز چهارشنبه افزود: بر اساس بند 12 قانون بودجه سال 88 خزانه کل کشور فقط یکبار می تواند سود 40 درصدی ابرازی شرکت های دولتی را برداشت کند .

وی با تاکید بر اینکه برداشت دوباره خزانه از این حساب موضوعیت ندارد ، افزود: اگر در تفسیر بند 12 قانون بودجه ابهامی باشد قابل رفع است .

قادری گفت: این موضوع در کمیسیون برنامه و بودجه بررسی می شود تا اگر حق با شرکت های دولتی است اصلاح شود .

وی افزود: اگر قانون اشکال داشته باشد در قالب طرح دو فوریتی مطرح خواهد شد ولی چنانچه ایراد در تفسیر باشد به صورت عادی در کمترین زمان قابل بررسی است .

  • ۸۸/۰۱/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">