ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

خسارت سودجویان به تولیدکنندگان نرم‌افزار

| شنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۸۹، ۰۶:۴۰ ب.ظ | ۰ نظر

دبیرکل کنفدراسیون صنعت گفت: متاسفانه نرم‌افزارهایی در صنعت طراحی می‌شود که افراد سودجو بدون ارایه پرداخت هزینه‌ای به آن نرم‌افزار دسترسی پیدا می‌کنند.

حسین ساسانی اظهار کرد: بعضا در بخش صنعت برای سیستم، برنامه‌ای نرم‌افزاری تعریف می‌شود و هزینه‌ای گزاف نیز برای آن پرداخت می‌شود که متاسفانه برخی واسطه‌گران و افراد سودجو با دسترسی به آن برنامه به صنعت ضربه وارد می‌کنند که با حمایت دولت و مجلس باید جلوی این مساله یا همان کپی‌رایت گرفته شود.

وی افزود: افرادی که کارآفرین هستند و در حوزه فن‌آوری و اطلاعات مشغول هستند در بخش صنعت می‌توانند بسیار نقش‌آفرینی کنند و دولت و مجلس هم با حذف قوانین دست و پا گیر باید از این افراد حمایت کنند.

دبیرکل کنفدراسیون صنعت ادامه داد: در ایران تکنولوژی اطلاعات وجود دارد، اما به نحو موثر و کارآمد از آن بهره‌ گرفته نمی‌شود، به جهت این‌که نمی‌دانیم فرآیندها چه هستند و این مسیر را برای رسیدن به اهداف با استفاده از فن‌آوری باید چگونه طی کنیم.

ساسانی یادآور شد: فن‌آوری اطلاعات بر سازمان‌ها تاثیر فراوانی دارد. به تحلیل محتوای اطلاعات کمک می‌کند. به جمع‌آوری و پردازش اطلاعات می‌پردازد و در اختیار سرمایه انسانی قرار می‌گیرد تا نیروی انسانی بتواند تصمیم درستی در انجام امور و کارها بگیرد.

  • ۸۹/۰۶/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">