ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

خسته نباشید

| يكشنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۵، ۰۹:۵۸ ق.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی - «وی به پیگیری یک ماهه شش وزیر برای رفع فیلتر بازی «کلش‌آو کلنز» اشاره کرد و گفت: این که تعدادی از وزراء وقت زیادی را برای رفع فعالیت بازی‌های رایانه‌ای صرف می‌کنند نشانه عزم جدی در حمایت از این فضای جدید است.»

این جمله‌ای بود که هفته گذشته چند خبرگزاری به نقل از وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه‌ای به میزبانی وزارت ارتباطات برای حمایت از کسب‌وکارهای نوین منتشر کردند.

این موضوع برای فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات چندان جای تحلیل ندارد و بلافاصله با واکنش‌های تعجب‌آمیز در برخی کانال‌های پیام‌رسان‌ها مواجه شد.

قبلا در رسانه‌ها بارها اخبار متعددی در خصوص مشکلات بازی مورد علاقه و پیگیری یک ماهه 6 وزیر دولت نوشته شده و کافیست جست‌وجوی کوچکی در اینترنت شود تا انبوهی از مقالات و گزارش‌ها در این خصوص یافت شود.

تمام آنها را که به کنار بگذاریم بد نیست به بخش‌هایی از گزارشی که مرکز پژوهش‌های بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای (وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) در آبان‌ماه سال جاری منتشر کرد، نگاه کوتاهی داشته باشیم.

بر اساس این گزارش «نزدیک به ۶ میلیون نفر (7 درصد جمعیت کشور) در سال ۹۴ به این بازی مشغول بوده‌ و شدیدا با آن درگیر شده‌اند و این آمار در حالی است که نگاه غالب در جامعه به این بازی و تبعات آن منفی بوده است. بازه سنی ۱۵ تا ۲۰ سال مخاطب اصلی این بازی بوده‌اند که مشخص می‌‌کند این بازی مخاطب نوجوان را هدف گرفته است.

... تخمین زده می‌شود بازیکنان ایرانی، تا پایان سال ۹۴ یعنی حدود سه‌سال پس از عرضه اولیه بازی مجموعا ۱۳۲ میلیارد تومان برای این بازی هزینه کرده‌اند که بخش اعظم آن از طریق مجاری غیرقانونی و واسطه‌گری از کشور خارج شده است.» (متن کامل گزارش در سایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای goo.gl/JgmdHH)

با پوزش از مخاطبان به واسطه تکرار مکررات، این بازی نه تنها هیچ ارزش افزوده‌ای برای کشور ایجاد نکرده و نمی‌کند، بلکه موجب ایجاد رفتارهای اعتیادگونه میان 6 میلیون نوجوان ایرانی شده و ده‌ها میلیارد تومان پول هم از کشور خارج کرده است. سری به خانواده‌هایی که فرزندانشان درگیر این بازی هستند بزنید تا ببینید چه می‌گویند.

6 وزیر کابینه و یک ماه زمان برای رفع مشکل یک بازی خارجی و ... !

ماجرا نیاز به هم زدن بیشتر ندارد و صرفه و صلاح در ختم کلام است. خسته نباشید.

(منبع:عصرارتباط)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">