ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

خصوصی‌سازی ارتباطات

| دوشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۸۵، ۱۰:۳۱ ب.ظ | ۰ نظر

شهرام شریف - یکی از انتقادهایی که همواره به بدنه مخابراتی کشور وارد می‌شود موضوع دولتی‌ بودن و تمرکزگرایی فراوانی است که در بخش‌های مختلف آن وجود دارد. در این راه همواره مشخص بوده که بخش عمده ضعف و نقصی که خصوصا در بخش خدمات مخابراتی وجود دارد، به دولتی بودن سیستم بازمی‌گردد.

سیستم دولتی مخابراتی طی سال‌های گذشته روز به‌روز جلوتر آمده و بخش‌های جدیدتری را نیز به‌خود افزوده است، به‌طوری که حالا و با مشخص شدن عدم کارایی چنین سیستمی حرکت به‌سمت خصوصی‌سازی نیز به‌سادگی ممکن نیست. در دولت گذشته علی‌رغم تمایلی که در این زمینه وجود داشت و با وجود برخی تلاش‌ها کار خصوصی‌سازی در عرصه ICT چندان پیش نرفت.

در دولت فعلی در ابتدای کار برخی اظهارنظرها حاکی از کم‌تمایلی مدیران بخش مخابراتی کشور به خصوصی‌سازی در این عرصه بود اما به‌دنبال ابلاغ سیاست‌های جدید در زمینه خصوصی‌سازی از سوی رهبری انقلاب به‌نظر می‌رسد که بخش ICT به‌سرعت باید در این مسیر قدم بگذارد.

هفته گذشته رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی طی جلسه‌ای مطبوعاتی در پاسخ به پرسشی درباره برنامه این سازمان برای خصوصی‌سازی ICT گفت که تا سال آینده لایحه نحوه خصوصی‌سازی ارتباطات اعلام می‌شود.

اعلام زمان یک سال برای ارایه یک لایحه و با در نظر گرفتن فرآیندهای زمان‌بر اصلاح و تصویب آن در مجلس و شورای نگهبان عملا همه را به این نتیجه می‌رساند که خصوصی‌سازی در بخش ICT به این زودی‌ها محقق نخواهد شد. این درحالی است که مشکلات این مسیر روز به‌روز بر همگان آشکارتر می‌شود.

منبع : بزرگراه فناوری

  • ۸۵/۰۴/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">