ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

درخواست جهانگرد برای تسریع در پروژه GNAF

| يكشنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۵، ۱۲:۰۵ ب.ظ | ۰ نظر

معاون وزیر ارتباطات خواستار تسریع در اجرای پروژه نشانی استاندارد مکانی ملی (GNAF ) شد و بر همکاری دستگاههای اجرایی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات مکانی در این طرح، تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نصرالله جهانگرد در نخستین جلسه کارگروه اجرای پروژه نشانی استاندارد مکانی ملی در سال جاری، بر لزوم سرعت بخشیدن به روند اجرایی این پروژه در کشور تاکید کرد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه در سال های آتی اطلاعات پایه مکانی به عنوان یکی از شاخص های مهم توسعه یافتگی در ارزیابی کشورها از سوی سازمان ملل متحد به عنوان یک نهاد رسمی بین المللی دنبال خواهد شد گفت: این امر اهمیت موضوع را در اجرای پروژه نشانی استاندارد مکانی ملی از تمامی جهات مشخص می کند.

وی افزود: اطلاعات پایه مکانی و پیاده سازی آن فعالیتی فرا دستگاهی است و با وجود مشکلات بودجه ای و تداخل مدیریتی ضروری است در سال جاری همکاری ها توسعه یابد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر لزوم تدوین پروتکلی از سوی دستگاههای مسئول به منظور بهنگام سازی و تبادل اطلاعات نشانی پستی گفت: از آنجا که تجربه عملیاتی زیادی در این زمینه وجود ندارد باید با تکیه بر ظرفیتهای موجود و داده های قدیمی و با استفاده از عوامل و نشانه های دیگر به تدریج به نقطه بهینه و دقت کافی دست یابیم.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه دستگاه های ذیربط با به اشتراک گذاشتن اطلاعاتشان و پالایش آنها می توانند نقش مهمی در روند به هنگام سازی اطلاعات مکانی در کشور ایفا کنند، اظهار امیدواری کرد: دستگاه های مسئول بتوانند با همدلی و هم افزایی در جهت اجرای این پروژه ملی گام های اساسی بردارند.

این کارگروه با حضور مدیرعامل شرکت پست به عنوان مجری پروژه، نمایندگان سازمان ثبت اسناد و املاک، مرکز آمار ایران، سازمان نقشه برداری کشور، سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و شهرداری برگزار شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">