ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دلایل شکست کمپین‌های بازاریابی آنلاین

| شنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۹، ۰۵:۱۳ ب.ظ | ۰ نظر

بازاریابی و تبلیغات در دنیای کنونی دستخوش تغییرات بسیار زیادی شده است. دیگر خبری از الگوهای سنتی بازاریابی در محیط های عمومی نیست. در عوض اغلب کمپین های بازاریابی معطوف به فضای آنلاین شده است. الگوی تبلیغاتی PPC (پرداخت در ازای هر بازدید) از همان روزهای نخست رونمایی از فناوری اینترنت مورد توجه برندها قرار داشته است. مزیت اصلی این شیوه امکان پرداخت در ازای هر بازدید کاربران از محتوای برند است. کارآفرینان به این ترتیب صرفه جویی قابل توجهی در هزینه های جاری شان خواهند کرد.

امروزه کسب و کارهای کوچک و بزرگ به طور یکسان از مزیت های بازاریابی PPC بهره می برند. اگرچه الگوی مورد بحث در زمینه بازاریابی و تبلیغات ثمربخشی قابل توجهی برای برندها دارد، اما همیشه منجر به موفقیت نخواهد شد. یکی از نکات مهم در این میان نحوه کاربست استراتژی بازاریابی و تبلیغات براساس پرداخت به ازای هر بازدید است. سالانه کسب و کارهای بسیار زیادی در این زمینه با شکست مواجه می شوند. هدف اصلی ما در این مقاله بررسی برخی از مهم ترین ایرادات در زمینه بازاریابی براساس الگوی پرداخت به ازای هر بازدید است.

 

عدم دریافت بازدیدهای مناسب

شاید در ابتدا این نکته بسیار واضح به نظر برسد. وقتی ما کمپین ناموفقی داریم، یکی از معانی ضمنی آن ناتوانی در زمینه جلب نظر مخاطب هدف است. بسیاری از برندها در چنین شرایطی به سراغ تولید محتوای جذاب تر می روند. نکته مهم در این میان توجه به شیوه برقراری ارتباط با مخاطب هدف است. گاهی اوقات ما محتوای جذاب و ارزشمندی در اختیار مخاطب هدف قرار می دهیم، اما کاربران فرصت مناسب برای مشاهده آن را ندارند. در این صورت ایراد اصلی ناشی از نحوه نمایش محتوای بازاریابی و تبلیغاتی مان برای مخاطب هدف است. تغییر شیوه نمایش محتوا بسیاری از مشکلات ما را حل خواهد کرد.

امروزه یکی از شیوه های رایج برای نمایش هرچه بهتر محتوای بازاریابی استفاده از کلیدواژه های کاربردی است. خوشبختانه سایت های مختلفی در زمینه ارائه خدمات مربوط به کلیدواژه ها فعالیت دارند بنابراین ما نگرانی نسبت به استفاده از کلیدواژه های مناسب نخواهیم داشت. شاید در نگاه نخست الگوی بازاریابی PPC نیازمند کاربست کلیدواژه های اساسی نباشد. نکته مهم در این میان تفاوت میان پرداخت در ازای هر بازدید و جلب نظر مخاطب هدف است. سایت هایی مانند گوگل امکان پرداخت هزینه تبلیغاتی در ازای هر بازدید را فراهم می کنند، با این حال اگر میزان بازدید محتوای ما پایین باشد، گوگل آگهی ما را با برندی دیگر تعویض خواهد کرد. برندهای فعال در زمینه نمایش تبلیغات به دنبال سود بیشتر هستند بنابراین اگر برندها در چنین زمینه هایی عملکرد نامناسبی داشته باشند، امکان جلب نظر مخاطب هدف وجود نخواهد داشت.

یکی دیگر از راهکارهای مناسب برای افزایش بازدید محتوای تبلیغاتی برند استفاده از استراتژی رقباست. ما باید عملکرد رقبا را زیر ذره بین داشته باشیم. فقط در این صورت امکان اطلاع از ترددهای برتر بازاریابی و تبلیغات پیش از دیگران فراهم می شود. امروزه در هر صنعتی چند برند نوآور و بزرگ فعالیت دارند. توصیه ما در این بخش تلاش برای ارزیابی مداوم فعالیت بازاریابی و تبلیغات چنین برندهایی است.

 

بازنشر بسیار پایین محتوا

اجازه دهید بخش کنونی را با یک فرض ساده شروع کنیم. اکنون شما کلیدواژه های موردنیازتان را پیدا کرده اید. حال باید به دنبال راهکاری برای استفاده از آنها در محتوای تبلیغاتی تان باشید. امروزه اغلب برندها برای تبلیغات در فضای آنلاین به دنبال همکاری با گوگل یا مایکروسافت هستند. دلیل این امر خدمات و محصولات متنوع و پرکاربرد هر دو شرکت فوق است. نکته مهم در این میان افزایش جذابیت های محتوای بازاریابی برای افزایش انگیزه مخاطب به منظور بازنشرشان است. امروزه اغلب برندها در تلاش برای افزایش بازنشر محتوای تبلیغاتی شان هستند بنابراین یکی از نکات مهم در زمینه تبلیغات انگیزه مخاطب هدف برای بازنشر محتواست.

اگر مقدار بازنشر محتوای بازاریابی و تبلیغاتی شما بسیار پایین است، مشکل اصلی در زمینه ناتوانی شما برای استفاده از تکنیک های مدیریت سئو است. مدیریت سئو دامنه بسیار متنوعی را شامل می شود. برخی از برندها به اشتباه این حوزه را فقط معطوف به استفاده از کلیدواژه ها می دانند. اگرچه استفاده از کلیدواژه ها اهمیت بسیار زیادی دارد، اما تمام بخش مدیریت سئو محسوب نمی شود.

هدف اصلی در مدیریت سئو بهبود رتبه سایت برندهاست. بی شک همه برندها امکان پرداخت هزینه تبلیغاتی و نمایش سایت شان در رتبه های خاص را دارند. نکته مهم در اینجا درج علامت تبلیغاتی در کنار سایت های موردنظر است. کاربران در نتیجه مشاهده چنین پیام هایی انگیزه بسیار کمتری برای ورود به سایت موردنظر خواهند داشت.

امروزه گوگل و مایکروسافت در زمینه تبلیغات و مدیریت سئو خدمات بسیار متنوعی ارائه می دهند. توصیه ما در این بخش تلاش برای بهبود دانش و آگاهی برندها از تکنیک های مدیریت سئو و همچنین تلاش برای استفاده هرچه بهتر از خدمات جانبی گوگل و مایکروسافت است. شما به این ترتیب کمپین بازاریابی بسیار قدرتمندی را روانه بازار خواهید کرد.

شاید در نگاه نخست استفاده از تکنیک های مدیرت سئو امری پیش پا افتاده به نظر برسد، با این حال همین نکته به ظاهر ساده از دید بسیاری از برندها پنهان باقی می ماند. یکی از خدمات جذاب گوگل در زمینه تبلیغات ارزیابی میزان استفاده از تکنیک های اساسی مدیریت سئو در تبلیغات است. مزیت این سرویس یادآوری کیفیت پایین تبلیغات پیش از انتشارشان است. دلیل این اخطار تعهد گوگل در زمینه نمایش تبلیغات باکیفیت به مخاطب هدف است بنابراین آنها تمایلی به انتشار محتوای تبلیغاتی بی کیفیت نشان نخواهند داد.

 

مقدار کلیک کاربران بر روی محتوای شما بسیار پایین است

میزان استاندارد کلیک کاربران بر روی محتوای تبلیغاتی برندها از یک صنعت یک صنعتی دیگر متفاوت است. همین امر داوری یگانه در این زمینه را دشوار می سازد. براساس گزارش موسسه Word Stream میانگین کلیک بر روی محتوای تبلیغاتی در گوگل معادل 2درصد است. بدون تردید این رقم برای کارآفرینان تازه کار در زمینه تبلیغات بسیار تعجب برانگیز خواهد بود.

ایراد اصلی برخی از کارآفرینان تازه کار تلاش برای دریافت بازدیدهای گسترده است. آگاهی از واقعیت های بازاریابی و تبلیغات در گوگل و سایر سرویس های بزرگ امری حیاتی محسوب می شود. در غیر این صورت ما همیشه با وسوسه غیرممکن جلب بازدید بیشتر دست و پنجه نرم خواهیم کرد.

یکی دیگر از دلایل کاهش میزان کلیک کاربران بر روی تبلیغات ما عدم رعایت استانداردهای موتورهای جست وجو در زمینه طراحی تبلیغات است. اغلب موتورهای جست وجو توصیه های اساسی و مهمی برای برندها در زمینه طراحی و بارگذاری محتوای بازاریابی دارند. اگر شما به چنین توصیه های توجه کافی نداشته باشید، شانس بسیار اندکی برای دریافت بازدید گسترده خواهید داشت.

 

هزینه پرداختی در ازای هر کلیک بسیار زیاد است

بدون تردید هر موتور جست وجو یا سرویس تبلیغاتی دارای نرخ مشخص برای خدمت رسانی به برندهاست. یکی از اشتباهات برندها عدم تحقیق درباره نرخ های مختلف تبلیغاتی پیش از عقد قرارداد با یکی از طرفین است. چنین برندهایی اغلب هزینه بسیار بیشتری برای فرآیند بازاریابی و تبلیغات شان پرداخت می کنند. توصیه اساسی ما در این بخش تلاش برای کاهش هزینه های بازاریابی با استفاده از تحقیق و جست وجوی هرچه بیشتر برای سرویس های متنوع است.

امروزه اغلب برندها از سرویس های تبلیغاتی مشهور و باکیفیت آگاهی دارند بنابراین استفاده از خدمات سرویس های ناشناخته دلیل نخواهد داشت. نکته مهم در این میان توجه مضاعف نسبت به هزینه پرداختی برندمان برای تبلیغات در مقیاس محلی است. اغلب برندها در چنین وضعیتی با پرداخت هزینه های گزاف و بی مورد مواجه می شوند. آگاهی از سطح قیمت مناسب برای درج تبلیغات در سرویس های مختلف امری ضروری محسوب می شود. به این ترتیب شما بودجه نهایی بیشتری برای تبلیغات خواهید داشت.

 

نرخ پایین تعامل با مخاطب هدف

آخرین مشکل در زمینه بازاریابی و تبلیغات در فضای آنلاین مربوط به نرخ پایین تعامل با مخاطب هدف است. چنین مشکلی در وهله نخست ناشی از عدم تعیین مخاطب هدف است بنابراین ما باید دامنه مشخصی از کاربران را مدنظر قرار دهیم. ایراد اغلب برندها تلاش برای جلب نظر تمام کاربران است. بدون تردید کمتر برندی توانایی جلب نظر دامنه وسیع و بدون محدودیت کاربران را دارد بنابراین ما باید هزینه های تبلیغاتی مان را به صورت کاملا هدفمند صرف کنیم.

شناخت مخاطب هدف برند گاهی اوقات کار دشواری محسوب می شود. توصیه ما در این بخش تلاش برای الگوبرداری از عملکرد رقباست. این راهار بدون کمترین دردسری اطلاعات ارزشمندی در ارتباط با مخاطب هدف ایده آل در کسب و کارمان فراهم خواهد ساخت. بسیاری از برندهای بزرگ دارای تیم های توسعه و تحقیقات هستند. بدون تردید هر کسب و کاری باید در این زمینه فعالیت داشته باشد، اما در عمل هزینه های این بخش بسیار بیشتر از توانایی کسب و کارهای کوچک است بنابراین بهترین راهکار تلاش بری تقلید از عملکرد برندهای بزرگ خواهد بود. این نکته مزیت های بسیار زیادی برای کسب و کارها، به ویژه کوچک، خواهد داشت.

یکی دیگر از نکات مهم در زمینه بازاریابی و تبلیغات براساس الگوی پرداخت در ازای هر بازدید مربوط به صفحه پشتیبانی است. کاربران پس از کلیک بر روی تبلیغات ما باید به صفحه ای مشخص هدایت شوند. در غیر این صورت محتوای تبلیغاتی ما دارای ایراد اساسی برای کاربران خواهد بود. استفاده از یک صفحه جذاب و تعاملی برای جلب نظر مخاطب هدف ضروری است. در غیر این صورت ما توانایی تعامل سازنده و جلب نظر مخاطب هدف را نخواهیم یافت.

 

چرا کمپین های بازاریابی PPC شکست می خورند؟

بدون تردید دلایل شکست کمپین های بازاریابی بسیار زیاد و متنوع است. هدف ما در این مقاله بررسی برخی از دلایل اصلی این اتفاق بود. بدون تردید استفاده از توصیه های مندرج در این مقاله کار بازاریابی و تبلیغات براساس الگوی PPC را بسیار ساده تر خواهد کرد. نکته مهم در این میان تلاش برای یافتن نکات کلیدی و اقدامات مناسب برای موفقیت بیشتر است بنابراین در عمل باید نسبت به استفاده از نکات و توصیه های مختلف تلاش کنید. امروزه بسیاری از برندها درگیر مشکلات بازاریابی و تبلیغات براساس الگوی پرداخت در ازای هر بازدید هستند بنابراین نیازی به نگرانی بیش از اندازه در مواجهه با چنین مشکلاتی نخواهد بود.

مترجم: علی آل علی, نورم مک لافلین, کمپین بازاریابی
منبع:smallbusinessbonfire

مرجع: فرصت امروز

  • ۹۹/۰۳/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">