ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دولت ICPها را در مقابل ISPها قرار داده است

| يكشنبه, ۲ بهمن ۱۳۸۴، ۰۴:۰۴ ب.ظ | ۰ نظر

جلسه‌ی مطبوعاتی انجمن شرکت‌های اینترنتی ایران با هدف معرفی برنامه‌ها و روش‌های اتحادیه‌ی کشوری شرکت‌های اینترنتی و همچنین تشریح فعالیت‌های انجام گرفته در انجمن با حضور «علی رضا علمی»‌- دبیر و نایب رییس انجمن شرکت‌های اینترنتی ایران، امروز (دوم بهمن ماه) برگزار شد .
به گزارش (ایسنا)، مهندس علمی‌، در این نشست با اشاره به هولوگرام انجمن و با بیان این که این بحث از آن جا شروع شد که از سال 77 دسترسی به اینترنت در کشور آغاز و به دنبال آن کارت‌های اینترنت در سطح کشور توزیع شد، گفت: با افزایش ضریب نفوذ اینترنت در کشور دسترسی به کارت‌ها فراهم و بعد از آن این کارت‌ها توزیع شد، متاسفانه گاهی شرکت‌ها از این کارت‌ها پشتیبانی نمی‌کردند و نظارتی در بازار انجام نمی‌شد، بنابراین انجمن به عنوان مرجع صنفی و نظارتی کار خود را آغاز کرد.
وی ادامه داد: انجمن، بحث هولوگرام‌ها را پیگیری کرد و در تیراژ اول یک میلیون و در تیراژ دوم قرار است یک میلیون دیگر را نیز توزیع کند.
دبیر انجمنISP‌ها با اشاره به این کمیسیون راهبری و تخلفات انجمن گفت: شرکت‌ها برای دریافت هولوگرام باید مدارک خود را به کمیسیون راهبری انجمن ارایه دهد که بعد از بررسی مدارک شرکت‌ها می‌توانند هولوگرام خود را ضمن دادن تعهدات لازم دریافت کنند و در صورت بروز مشکلاتی برای هولوگرام این بحث در کمیسیون تخلفات انجمن مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به این که در سال 84 پنج شاخه‌ی استانی انجمن تشکیل شده و قرار است، طی هفته‌ی آینده چهار شاخه‌ی دیگر به آن اضافه شود گفت: این چهار استان شامل خراسان رضوی، اردبیل، قزوین و خوزستان است.
وی گفت: باید به این موضوع نیز توجه شود که نمی‌توان از هولوگرام یک شهر در شهر دیگری استفاده کرد.
علمی‌در ادامه به صندوق ضمانت انجمن که در رابطه با همین موضوع تشکیل شده، اشاره کرد و گفت: اگر شرکتی به هر دلیلی نتواند خدمات خود را ارایه دهد و یا ورشکست شود، انجمن از محل این صندوق که در واقع درصدی از درآمد شرکت‌هاست از شرکت مربوطه حمایت می‌کند و به کاربرانش خدمات مورد نظر را ارایه می‌دهد.
وی یادآور شد: در حال حاضر در نظر داریم، از شورای عالی فناوری اطلاعات به عنوان ناظر در این بحث استفاده کنیم ولی در نهایت این طرح باید در اتحادیه‌ی کشوری مورد نظر قرار بگیرد.
نایب رییس انجمن ISP‌ها همچنین از توزیع وسیع هولوگرام‌ها در تهران از هفته‌ی آینده خبر داد و افزود: تا به امروز به دلیل مسائل کارشناسی و حقوقی این طرح کمی‌ به تعویق افتاد چون کارشناسان مربوطه مشغول بررسی جوانب مختلف این طرح بودند.
دبیر انجمنISP‌ها تاکید کرد: شرکت مربوطه باید استاندارد فنی را رعایت کرده و موضوع مهم در این رابطه این است که باید زمان انقضای کارت را بر روی آن ثبت کند .
علمی‌ همچنین با اشاره به کمیته‌ی راهبری انجمن گفت: این کمیته‌ در حال حاضر هفته‌ای سه بار تشکیل جلسه می‌دهد و قرار است کار فرهنگ سازی را در رابطه با بحث هولوگرام‌ها آغاز کند.
وی در ادامه با اشاره به طرح رتبه بندی ISP‌ها که در فاز بعدی قرار است انجام شود گفت: هر هفته بعد از انجام بررسی‌های لازم و نظرسنجی، بهترین ISP و یا پنج ISP اول شناسایی می‌شوند و در جدولی بر روی سایت انجمن اسامی‌آن‌ها آورده می‌شود که این موضوع به کاربران برای دریافت خدماتی با کیفیت بهتر کمک می‌کند.
به اعتقاد ویISP‌ها کاسب هستند و هر چه بخواهیم صنعت اینترنت را به اصناف دیگر نزدیک کنیم از حساسیت بر روی آن‌ کاسته می‌شود و با این دیدگاه ضربه پذیری و آسیب پذیری انجمن کاهش می‌یابد.
وی تاکیدکرد: هدف من این است که انجمن را در راستای اتحادیه شدن پیش ببریم و خارج از مسائل سیاسی و حاشیه‌ای به اهداف مدنظرمان در انجمن بیندیشیم .
نایب رییس انجمن ISP‌ها در ادامه با اشاره به آماری که توسط وزیرICT در رابطه با شرکت‌های دارای مجوز ISP در سراسر کشور بود گفت: 902 شرکت در سراسر کشور دارای مجوز ISP هستند و از این تعداد 100 شرکت مجوز Voip دارند که البته به اعتقاد من تعداد ISP‌های دارای مجوز بیشتر از این مقدار است و در تهران 200 شرکت دارای مجوز ISP هستند .
وی همچنین با اشاره به بحث فیلترینگ گفت: به نفع ما، شرکت‌های ISP و کاربران است که با این موضوع کنار بیاییم چون اگر زیاد مخالفت کنیم ممکن است شائبه ایجاد شود .
وی ادامه داد: ISP‌ها مشکلات زیادی دارند و ما مرجع رسیدگی به مشکلات آن‌ها هستیم بنابر این نهایت تلاشمان را برای این کار انجام می‌دهیم .
علمی‌در ادامه با تاکید بر این که در گذشته توزیع امکانات مخابراتی عادلانه نبوده و این مشکلاتی را موجب شده گفت: موضوع عمده در کارت اینترنت بحث IN است و این سوال مطرح می‌شود که چرا بحث IN ظرفیتی محدو ددارد و چرا امکانات مخابراتی به شکل عادلانه توزیع نمی‌شود ؟
علمی‌همچنین با اشاره به بحث کاهش 50 درصدی قیمت پهنای باند اینترنتی گفت: این موضوع با مشکلاتی مواجه شده و در پی آن نتایجی حاصل شد و باز این سوال مطرح می‌شود که چه کسانی دنبال ارزان نشدن پهنای باند اینترنتی بودند و با چه نیتی این هدف را دنبال می‌کردند؟
وی در ادامه با تاکید بر تسریع اتحادیه‌ی شدن انجمن گفت: ضابطه‌مند کردن فعالیت‌های این حوزه در کشور از مهم‌ترین فواید این کار است و سه ماه فرصت داریم که برای آن عضوگیری کنیم.
نایب رییس انجمن ISP‌ها همچنین با اشاره به کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌یی تاکید کرد: ترکیب کمیسیون اینترنت سازمان فرمایشی و انتصابی است در حالی که ما حاضریم در هر انتخابات آزادی در حوزه‌ی ISPها شرکت کنیم.
وی ادامه داد: در حوزه‌ی پهنای باند اینترنتی نظر کمیته‌ی اینترنتی انجمن و سازمان چه بود و چرا در مقاطع بحرانی و زمانی که در تلاش برای شکستن انحصار بودیم سازمان عملکرد و یا واکنشی از خود نشان نداد؟ و از سویی دیگر سازمان باید پاسخگو باشد که چرا در زمینه‌ی ارزان شدن پهنای باند اینترنتی کاری انجام نداد و مخالفتی نکرد؟
دبیر انجمنISP‌ها در ادامه با تاکید بر این که نحوه‌ی عملکرد دولت باعث شد منافع ما با ICP‌ها در تقابل باهم قرار بگیرد، گفت: ICP‌ها با کاهش قیمت پهنای باند زیر دو مگ مخالفت هستند و به دلیل عملکرد دولت متاسفانه آن‌ها در بازار به عنوان رقیب ما قرار گرفتند و این در حالی است که یک ISP با قیمت یک میلیون و 950 هزار تومان پهنای باند یک مگی را از مخابرات دریافت می‌کند و در مقابل ICP برای خرید 30 مگ پهنای باند برای هر مگ 650 هزار تومان هزینه می‌کنند و این عادلانه نیست چون امکانات مخابراتی باید برای همه به صورت برابر و عادلانه توزیع شود .

  • ۸۴/۱۱/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">