ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سعید طاهری – دولت بایدن در گزارش منتشرشده در ۳۱ ژوئیه، تنوع و رفع تبعیض را به عنوان راهکار کمبود فزاینده نیروی کار فناوری اطلاعات در کشور مطرح کرد.

بر این اساس، «استراتژی ملی نیروی کار و آموزش سایبری» برای حل کمبود روزافزون پتانسیل‌های فناوری اطلاعات در کشور ارائه شده است.

در این سند تاکید شده است که کاخ سفید «نیروی کار سایبری را از طریق بهبود در زمینه رفع تبعیض و شمول‌گرایی در استفاده از افراد، رشد و تقویت خواهد کرد.»

طرح استراتژی ملی نیروی کار و آموزش سایبری، نیروی کار سایبری را از طریق رفع تبعیض و شمول‌گرایی بیشتر برای استفاده از همه نژادها تقویت خواهد کرد.

این امر، آموزش سایبری را تغییر خواهد داد و همکاری گسترده بین کارفرمایان، مربیان، دولت و سایر ذینفعان کلیدی را برای برآوردن نیازهای فوری و بلندمدت نیروی کار، تقویت خواهد کرد.

در این سند آمده است که سیاه‌پوستان آمریکایی، ۱۲ درصد نیروی کار آمریکا را تشکیل می دهند اما تنها ۸ درصد از آنها در  مشاغل مربوط به فناوری مشغول به کار هستند.

همچنین آمریکایی‌های اسپانیایی و پرتغالی‌تبار، ۱۶ درصد نیروی کار را تشکیل می‌دهند اما تنها ۸ درصد از آنها در حرفه‌های مرتبط با فناوری، مشغول به کار هستند.

بر اساس این گزارش، دولت بایدن قصد دارد با تعدادی از سهامداران از جمله سازمان‌های دولتی، شرکت‌های فناوری و دانشگاه‌ها تعامل کند.

طبق این گزارش، یکی از این شرکا، دفتر مدیریت ملی سایبری است که بر اساس یک برگه اطلاعاتی، متعهد به استفاده از رفع تبعیض و نگاه شمول‌گرایی بیشتر، در بین متقاضیان کارآموزی از طریق افزایش استخدام و دسترسی به جوامعی است که کمتر از آنها در این حوزه استفاده می‌شود مانند زنان، رنگین‌پوستان و افراد دارای معلولیت.

این برنامه، همچنین «اکوسیستم‌هایی را برای بهبود آموزش سایبری، از آموزش K-۱۲، تا آموزش عالی، کالج‌های محلی و مدارس فنی ایجاد کرده و از آنها استفاده می‌کند» و «آموزش سایبری را مقرون به صرفه‌تر و در دسترس‌تر می‌کند.»

نمونه‌هایی از برخی از ابتکارات شامل مجموعه‌ای از کلینیک‌های امنیت سایبری با بودجه گوگل است که در دانشگاه‌های مختلف و نیز برنامه کمک مالی بنیاد ملی علوم میزبانی می‌شوند.

با این حال، بر اساس گزارش مرکز ملی آمار آموزش در سال ۲۰۲۰، هرچند تامین مالی دانشگاه‌ها ممکن است راه‌حل مناسبی نباشد، با این حال، بسیاری از فارغ‌التحصیلان حوزه سایبری پس از تحصیل، در حال تلاش برای یافتن کار هستند.

در این گزارش آمده است رشته‌های کامپیوتر و علوم اطلاعات، بالاترین نرخ بیکاری را در بین افراد ۲۵ تا ۲۹ ساله با مدرک لیسانس (۵.۶ درصد) در هر حرفه دارند.(عصرارتباط)

  • ۰۲/۰۸/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">