ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

راه‌اندازی سامانه مطالبه‌گری

| سه شنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۶، ۰۲:۴۰ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس هیئت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت با بیان اینکه مطالبه گری تحسین احقاق حق مردم از کارگزاران حکومت است، گفت: افتخار می کنیم زبان گویای مردم باشیم، تا حرفشان پژواک پیدا کند/ ما اذان گوی بی موقع هستیم

به گزارش داد، احمد توکلی ظهر امروز در «مراسم راه اندازی سامانه مطالبه گری» که در تسنیم برگزار شد، با بیان اینکه اگر امر به معروف و نهی از منکر به صورت فردی اثر نداشت یارگیری واجب می شود، گفت: اینکه بشر حزب تاسیس یا سازمان مردم نهاد تاسیس می کند، کاری است که دین اسلام برای ما تکلیف کرده است.

وی افزود اگر امری یا حادثه ای و یا موضوعی در جامعه باید تقویت شود اما این کار انجام نمی شود و یا کاری که نباید انجام شود اما انجام می شود ضرورت امر به معروف و نهی از منکر نمود پیدا می کند.

وی در پایان با اشاره به «سامانه گرا» گفت: این سامانه برای امر به معروف و نهی از منکر بوده که یک هشدار است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر فردی در یک اداره با مشکلی مثلا رشوه روبرو شد به گرا اعلام کند، دیده بان شفافیت و عدالت آنرا پیگیری می کند.

پس از پایان سخنان توکلی سامانه مطالبه گری از طریق سایت داد رسما افتتاح شد و برای نمونه چند نفر از حاضرین مطالبه خود را در سایت به ثبت رساندند.

دیده بان شفافیت و عدالت در جهت شفاف سازی هرچه بیشتر عملکرد مسئولین حکومتی اقدام به راه اندازی سامانه ای تحت عنوان “مطالبه گری ” کرد.

این سامانه با هدف احقاق مطالبات مردمی راه اندازی می شود و همگان می توانند با درج خواسته ها و امضاهای خود مطالباتشان را به گوش مسئولین برسانند.

هدف از بهره برداری از سامانه مطالبه گری تسهیل کار مهم امر به معروف و  نهی از منکر است که با بهره برداری از این سامانه مردم بتوانند بدون دغدغه و اضطراب حقوق خود را از حکومت مطالبه کنند.

  • ۹۶/۱۲/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">