ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

راه‌اندازی سرویس 5G در اردن

| شنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۳:۵۷ ب.ظ | ۰ نظر

اپراتور تلفن همراه «Umniah» در اردن خدمات 5G را راه‌اندازی کرد.
به گزارش سایبربان؛ «Umniah»، اپراتور تلفن همراه اردن، اعلام کرد که خدمات تلفن همراه نسل پنجم (5G) را در مناطق اصلی شهری راه‌اندازی کرده تا از 2 رقیب اصلی خود جلوتر باشد.

فیصل قمهیه (Faisal Qamhiyah)، مدیر اجرایی اپراتور اردنی، به رویترز گفت که Umniah از زمان دریافت مجوز در سال جاری، با اریکسون (Ericsson) در مرحله اول عرضه و ارتقاء شبکه 4G موجود خود همکاری کرده است.

این شرکت 300 میلیون دلار اضافی در 4 سال آینده برای گسترش شبکه به منظور پوشش نیمی از جمعیت سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

به گفته کارشناسان صنعت، ارزش بازار خدمات مخابراتی اردن 1.2 میلیارد دلار است. گروه زِین (group Zain)، گروه مخابراتی مستقر در کویت، رهبر بازار و «Orange Jordan» اپراتورهای اصلی در کنار Umniah هستند.

مالکیت عمده Umniah متعلق به «Beyon» مستقر در بحرین و مالک شرکت مخابرات بحرین «Batelco BSC» است.

مقامات اردنی اظهار داشتند که دولت در معامله‌ای حدود 100 میلیون دلاری، به 3 اپراتور اصلی مجوز 5G اعطا کرد.

باتلکو از زمانی که Umniah را خریداری کرد حدود 700 میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده بود. به گفته قمهیه، انتظار می‌رفت ارزش بازار این شرکت اردنی طی 4 سال به بیش از یک میلیارد دلار برسد.

وی خاطرنشان کرد که Umniah حدود 1.4 میلیون مشترک با سهام بازار 30 درصدی در بازار تلفن همراه و 42 درصد پیشرو در خدمات باند پهن دارد.

مدیر اجرایی اپراتور اردنی توضیح داد که عرضه 5G به Umniah این امکان را می‌دهد که از رقبای خود در بازاری با نفوذ تقریباً 100 درصدی و جایی که خدمات 4G اشباع شده است، پیشی بگیرد.

کارشناسان صنعت اردن معتقدند که رشد پهنای باند تلفن همراه و داده پس از یک جنگ شدید بین 3 اپراتور و پس از یک دوره رشد سریع، سالانه حدود 5 درصد تثبیت شده است.

احمد الحننده (Ahmed Al-Hanandeh)، وزیر اقتصاد دیجیتال و کارآفرینی، گفت که عرضه 5G سرمایه‌گذاری خارجی بیشتری را به همراه خواهد داشت و نقش اردن را به عنوان مرکز منطقه‌ای برای استارت‌آپ‌های فناوری گسترش می‌دهد.

  • ۰۲/۰۲/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">