ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سیستم متمرکز بانکداری الکترونیک (CORE) توسط متخصصان شرکت خدمات انفورماتیک و بدون وابستگی به منابع خارجی در داخل کشور طراحی و اجرا شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی شرکت خدمات انفورماتیک ، ' محمد بیگی 'مدیر اداره مهندسی نرم افزار بانک مرکزی ،گفت: سیستم متمرکز بانکداری الکترونیک شرکت خدمات انفورماتیک با تمام ویژگی‌های‌ مورد نیاز بانک‌ مرکزی برای ایجاد سامانه متمرکز بانکی مطابقت داشته و با ضریب امنیت بالا از آخرین سطح فناوری نیز برخوردار است.

وی افزود: بسیاری از سیستم‌های‌ متمرکز بانکداری الکترونیک موجود خارجی است، در حالیکه سیستم ارائه شده توسط شرکت خدمات انفورماتیک داخلی است وتمام مختصات و ویژگی های مورد نظر بانک مرکزی را نیز تامین می‌ کند.

به گفته ی بیگی ، این سیستم علاوه بر این در مقایسه با نمونه های مشابه از قابلیت های بالایی برخوردار است چرا که تمام منبع نرم افزاری آن در اختیار ما قرار دارد و این ویژگی به لحاظ امنیتی بسیار قابل توجه است.

وی اظهار امیدواری کرد پیش از پایان سال 90 مرحله دوم سامانه متمرکز بانکی، بانک مرکزی که با هدف تجمیع حساب های دولتی، خزانه و حساب های سایر سازمانها، شرکت‌ها و موسسات در نزد بانک مرکزی با امکان بهره‌برداری از ابزار نوین بانکی طراحی شده است، به بهره برداری برسد.

فاز اول این پروژه 26 دی ماه در بانک مرکزی به بهره‌برداری رسیده است.

'فرامرز خالقی' ،معاونت بازاریابی و فروش شرکت خدمات انفورماتیک نیز در خصوص ویژگی‌های این پروژه گفت: سیستم متمرکز بانکداری الکترونیک فعال در این سامانه از آخرین دستاوردهای فناوری در این حوزه برخوردار بوده و معماری‌های نرم‌افزاری روز در آن بکار گرفته شده و به جهت سرویس گرا (SOA) بودن آن از قابلیت تطبیق با شرایط جدید برخوردار است.

وی ویژگی دیگر سیستم جدید را قابلیت دسترس بالای این سیستم عنوان کرد و یادآور شد: به این ترتیب با نصب و راه اندازی آن در بانک های متقاضی، ایجاد سرویس ها و کاربری های جدید در زمان کوتاه امکان‌پذیر است.

خالقی گفت: از طرفی می توان سیستم متمرکز بانکداری الکترونیک ارائه شده را مطابق با نیاز مشتری در هر سطحی آماده بهره برداری کرد. از دیگر نکات قابل توجه می توان به ویژگی محصول سازی آن اشاره کرد که به خودی خود انعطاف پذیری را نیز به دیگر ویژگی های برجسته آن می افزاید.

وی تاکید کرد:آنچه بسیار حائز اهمیت است تحقق این امر با استفاده از نرم‌افزارهای متن باز ضمن عدم وابستگی به منابع خارجی و افزایش امنیت مورد نظر در سیستم های بانکی است که نشان از توان بالای متخصصین داخلی دارد.

  • ۹۰/۱۱/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">