ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سعید همتی - چند هفته پیش یادداشتی با این مضمون منتشر کردیم که چند ماهی است که از معرفی طرح رآی‌آموز رایتل، اپراتور سازمان تامین اجتماعی می‌گذرد. در اجرای این طرح امکان ایجاد شغل با درآمد ماهانه 2/5 میلیون تومان مطرح شده بود که با توجه به موج بیکاری و درآمد بالای ادعا شده از سوی رایتل، اجرای چنین طرحی می‌تواند با استقبال بالایی رو به رو شود. موضوعی که اتفاقا دغدغه وزیر کار هم هست.

در ادامه هم به طرح این پرسش پرداخته بودیم که فرصت بی‌نظیر! فراهم شده از سوی رایتل تا چه میزان موفق بوده و چه تعداد اشتغال با طرح رآی‌آموز اپراتور پر تبلیغات سازمان تامین اجتماعی ایجاد شده است؟

اما در حالیکه انتظار ارایه آماری از سوی رایتل نداشتیم، ابوالحسن فیروزآبادی، قایم مقام وزیر کار که با وجود کوهی از مشکلات و مسایل این وزارتخانه اعم از مسایل بازار کار، یارانه‌ها، مسایل تامین‌اجتماعی و غیره به شکلی ویژه پیگیر خدمات و پیشرفت‌های رایتل هستند، آماری از طرح استثنایی رآی‌آموز اپراتور تامین اجتماعی داد.

فیروزآبادی گفته "با استفاده از این پلت‌فرم 300 هزار نفر به‌طور فعال در دوره‌های آموزشی شرکت و 65 هزار نفر گواهینامه تحصیلی دریافت کردند که نشان از استقبال و ‌آمادگی مردم برای استفاده تکنولوژی است."

اگرچه گوی و میدان آمارهایی از این دست علی‌القاعده در اختیار خود این اپراتور است و راهی برای پی بردن ما و 40 میلیون بیمه‌گذار که به شکل ناخواسته در رایتل سرمایه‌گذاری کرده و به نوعی سهامدار آن هستند، وجود ندارد.

لیکن با وجود آماری که ارایه شد، پاسخ این پرسش که مشخصا چند نفر توانستند از این طریق اشتغال یافته و ماهانه 2/5 میلیون تومان یا حتی بیشتر درآمد داشته‌اند، همچنان روشن نشد.

اما پیگیری این موضوع چرا اهمیت دارد؟ اگر فرض کنیم فعلا که این طرح در مرحله مقدماتی قرار دارد با استقبال 300 هزار نفر مواجه شده و رایتل هم اعلام کرده مدرسان این پلت‌فرم می‌توانند تا 2/5 میلیون تومان در ماه درآمد داشته باشند، بدیهیست در مدت کوتاهی (همچون رشد سریع مشترکان رایتل) احتمالا میلیون‌ها نفر جذب این پلت‌فرم شده و به این ترتیب هزاران فارغ‌التحصیل بیکار مملکت می‌توانند به سرعت وارد بازار کسب‌وکار از طریق آموزش‌های الکترونیکی شوند.

اتفاقی که پیش از این در تاریخ آموزش الکترونیکی کشور بی‌سابقه بوده و نمونه موفقی از این دست مشاهده نشده است. از این جهت است که شفاف‌سازی بیشتر در این خصوص می‌تواند کمک محسوسی به رفع بیکاری که یکی از ماموریت‌های وزارت کار نیز به شمار می‌رود، باشد. لذا همچنان منتظر اطلاعات بیشتر در این خصوص خواهیم بود.(منبع:عصرارتباط)

  • ۹۴/۰۵/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">