ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رتبه نخست همراه اول در ارایه اینترنت پایدار و سریع

| چهارشنبه, ۲۸ شهریور ۱۴۰۳، ۰۴:۴۳ ب.ظ | ۰ نظر

گزارش فصل بهار سال جاری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در بخش شاخص‌های کیفیت شبکه سیار، در مجموع شاخص‌ها نشان از ارایه بهترین خدمت اینترنت از سوی همراه اول دارد.
به گزارش آی‌تی آنالیز، در گزارش مذکور، ارزیابی سرعت انتقال داده مشترکان در نسل سوم نشان می‌دهد همراه اول بیشترین سرعت در ارایه خدمات قرار داشته و بعد از آن اپراتورهای رایتل و ایرانسل قرار دارند.
اما در شاخص میزان قطعی در ارایه اینترنت نسل 3 (3G) همراه اول با کمتر از 0.3درصد، کمترین قطعی در خدمات را داشته و پس از آن ایرانسل (0.5درصد) و رایتل (0.6درصد)به ترتیب با بیشترین قطعی مواجه هستند.
در شاخص میزان برقراری موفقیت آمیز سرویس اینترنت نسل 3 نیز با بیش از 99درصد پیشتاز بوده و پس از آن رایتل با بیش از 98درصد و ایرانسل با بیش از 97درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.
در شاخص سرعت انتقال داده مشترکان در نسل چهارم (4G) نیز همراه اول با میانگین نزدیک به 14 مگابیت بر ثانیه از ایرانسل با سرعت میانگین بیش از 12مگابیت برثانیه، سریع‌ترین اینترنت را ارایه می‌دهد.
همچنین شاخص میزان قطع قطعی سرویس اینترنت نسل 4 نیز گویای کمترین قطعی در شبکه همراه اول است. بر این اساس همراه اول با 0.1.5درصد و ایرانسل و رایتل با 0.2درصد به ترتیب کمترین قطعی در ارایه اینترنت 4G را دارند.
و در نهایت گزارش فصلنامه آماری ویژه بهار 1403 سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در شاخص میزان برقراری موفقیت آمیز سرویس اینترنت نسل 4 نیز نشان می‌دهد همراه اول با حدود 99.98درصد بیشترین میزان و بعد از آن به ترتیب ایرانسل با 99.97درصد و رایتل نیز با 99.93درصد، در برقراری موفق سرویس اینترنت 4G قرار دارند.
به موجب این گزارش همراه اول در زمینه پایداری در ارایه خدمات صوتی و اینترنتی نیز از 2 اپراتور دیگر کشور عملکرد بهتری داشته است.
گزارش فصل بهار رگولاتوری همچنین حکایت از رشد سهم بازار M2M (ارتباطات دستگاه به دستگاه) همراه اول دارد که با توجه به پایداری و سرعت بالای ارایه خدمات دیتا از سوی این اپراتور، سهم بازار اشتراک‌های M2M همراه اول به میزان ۴ درصد نسبت به سه ماهه قبلش (زمستان ۱۴۰۳) رشد داشته است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">