ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رد شکایت ترامپ برای بازگرداندن حسابش در توییتر

| يكشنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۶:۵۱ ب.ظ | ۰ نظر

جیمز دوناتو قاضی دادگاه فدرال در سن فرانسیسکو  شکایت دونالد ترامپ( رییس جمهور سابق آمریکا) علیه توئیتر  را که سال گذشته برای باز پس گرفتن حساب کاربری اش ثبت شده بود رد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، این شبکه اجتماعی پس از شورش حامیان رییس جمهور سابق آمریکا در ۲۰۲۱ میلادی و حمله به کنگره آمریکا، حساب کاربری وی را برای همیشه تعلیق کرد.

توئیتر در بیانیه خود به ۲ توئیت خاص اشاره کرده بود که نشان می داد مردم را به تکرار اعمال مجرمانه ای تشویق می کرد که در شورش ۶ ژانویه روی داده بود.

ترامپ در اکتبر ۲۰۲۱ میلادی شکایتی علیه توئیتر ثبت و اشاره کرده بود ممنوعیت حضور وی مخالف متمم آزادی بیان در قانون اساسی کشور است.

اما قاضی دادگاه با این امر مخالفت و در رای خود اعلام کرد توئیتر یک شرکت خصوصی است. او در این باره توضیح داد: متمم آزادی بیان فقط درباره قصورهای بیانی دولتی اعمال می شود و در مورد شرکت های خصوصی کاربردی ندارد.

همچنین این ادعا که شبکه اجتماعی تحت فشار مخالفان ترامپ به عنوان یک ماهیت دولتی رفتار کرده و در نتیجه قانون متمم آزادی بیان را نقض کرده نیز توسط قاضی رد شد.

رییس جمهور سابق آمریکا قبل از حذف شدن در توئیتر، یکی از کاربران فعال این پلتفرم بود، اما اکنون شبکه اجتماعی خود به نام Truth را تاسیس کرده است. او همین اواخر اعلام کرده بود دیگر به توئیتر باز نخواهد گشت و در عوض در شبکه اجتماعی خود فعالیت می کند.

طبق گزارش نشریه دیلی بیست، این شبکه اجتماعی روزانه ۵۱۳ هزار کاربر فعال دارد، حال آنکه تعداد کاربران فعال روزانه توئیتر ۲۱۷ میلیون نفر است.

  • ۰۱/۰۲/۱۸

توییتر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">