ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رشد جهشی مشترکان 3G  و 4G همراه اول در ایام کرونا

| دوشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۵۱ ق.ظ | ۰ نظر

ارزش سرمایه‌گذاری‌ها و اقدامات کلان و زیرساختی اپراتورها به ویژه در ایام کرونا (سال‌های 98 تا 1400) بسیار بیش از سال‌های گذشته عیان و مورد توجه است و نشان از آن دارد که رشد توسعه همراه‌اول در قیاس با دیگر اپراتورها در دوران کرونا، نه تنها کند نشده بلکه شیب جهشی نیز داشته و مشترکان بیشتری را از خدمات پیشرفته ارتباطات سیار برخوردار کرده است.
به گزارش آی‌تی آنالیز آمار نشان می‌دهد مجموع مشترکان نسل‌های سوم و چهارم همراه‌اول در 3 ماهه نخست سال 98 عددی نزدیک به 30 میلیون و 400 هزار مشترک بوده است.
این آمار در 3 ماهه اول سال 99 به عدد 35 میلیون 700 هزار مشترک برخوردار از مزیت شبکه نسل 3 و 4 برای همراه اول رسیده است. 
به عبارت دیگر از سال 98 تا 99 همراه اول توانسته بیش از 5 میلیون مشترک بیشتر را تحت پوشش شبکه نسل 3 و 4 قرار دهد.
اما در حالیکه در اوج شیوع کرونا که اصولا تبادلات بین‌المللی و رشد و توسعه در دنیا به حداقل رسیده بود و انتظار می‌رفت آثار کرونا بر رشد توسعه شبکه همراه‌اول اثر منفی گذاشته باشد، نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه رشد همراه‌اول با یک رکوردزنی در این بخش نیز مواجه شد.
حالا و بر اساس آمار منتشره از سوی سازمان رگولاتوری در مقطع زمانی 3 ماهه نخست سال 1400، همراه‌اول توانسته بالغ بر 41 میلیون و 343 هزار مشترک را از پوشش شبکه نسل‌ها 3 و 4 بهره‌مند کند.
به عبارت دیگر در حالیکه در حد فاصل سال 98 تا 99، همراه اول 5 میلیون مشترک را تحت پوشش شبکه 3G و 4G قرار داده بود، با اوج فشارهای جهانی ناشی از وقوع کرونا از یک سو و بی‌سابقه‌ترین نیاز و فشار به شبکه‌های ارتباطی در کشور و دنیا، همراه‌اول توانست در فاصله سال 99 تا 1400 توانسته نزدیک به 6 میلیون مشترک بیشتر را تحت پوشش این فناوری‌های پیشرفته قرار دهد.
برای آنکه ارزش این اقدامات زیرساختی و تلاش‌ها در شرکت همراه‌اول بهتر درک شود، قیاس این آمار در زمان مشابه از سوی اپراتور دوم (ایرانسل) گویاست.
بر این اساس ایرانسل در 3 ماهه نخست سال 98 بیش از 27 میلیون مشترک، در 3ماهه نخست سال 99 بیش از 34 میلیون مشترک و در سه ماهه نخست سال جاری نیز توانسته نزدیک به 37 میلیون مشترک را تحت پوشش شبکه‌های 3G و 4G قرار دهد.


به عبارت دیگر رشد پوشش مشترکان نسل‌های پیشرفته ایرانسل بین سال‌های 99 تا 1400 در قیاس با سال قبل با افت قابل ملاحظه‌ای مواجه شده و تنها 3 میلیون مشترک افزایش داشته که این آمار در خصوص همراه‌اول نه تنها با افت مواجه نبوده بلکه با یک افزایش نسبت به سال قبل نزدیک به 6 میلیون مشترک بیشتر را نشان می‌دهد.
لذا آمار گویای آن است که همراه‌اول در بزنگاه کرونا و بی‌سابقه‌ترین دوران نیاز به ارتباطات در ایران و جهان، توانسته پیشتازی خود در پیشرانی اقتصاد دیجیتال کشور را با اقتدار و افزایش فاصله حفظ کند. 

  • ۰۰/۰۶/۲۹

همراه اول

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">