ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اسکان رایگان خانم برای انجام امور جزئی و کارهای منزل؛ آگهی هایی که از اسکان رایگان به پیشنهاد استخدام و جذب و حتی ازدواج هم می رسد. اگرچه اکثر آگهی دهندگان هدفشان را یافتن یک هم زبان و هم صحبت اعلام می کنند اما در پس آن می گویند که در صورت تمایل طرف مقابل می‌توانند از زندگی لذت ببرند و رابطه جنسی و در نهایت ازدواج را تجربه کنند.

این روزها همزمان با گسترش فضای مجازی دسترسی به همه خدمات و امکانات به سادگی آب خوردن فراهم شده است به طوری که از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را می‌توانید به عنوان نیازمندی در فضای مجازی و حتی در و دیوار شهر مطرح کنید که البته از این راه به چشم برهم زدنی به خواسته خود دست می‌یابید.

اخیرا در برخی از پربازدیدترین سایت‌های نیازمندی مجازی تبلیغاتی خیره کننده مبنی بر «اسکان رایگان خانم» به چشم می‌خورد که در زیر مجموعه آگهی‌های خیریه و داوطلبانه قرار گرفته است؛ براین اساس آگهی دهنده شرایط و نیازهای خود را به صورت جزئی اعلام می‌کند و از مخاطب می‌خواهد برای کسب اطلاعات بیشتر به آگهی دهنده، پیام تلگرامی ارسال کند.

امیر یکی از آگهی‌دهندگان به این سایت نیازمندی در تبلیغ خود نوشته: «خانم مجرد، صادق و امین، بی حاشیه، برای تحویل یک واحد آپارتمان نقلی و مستقل در ازای نظافت بسیار اندک و جزئی نیازمندم، تمامی لوازم رفاهی اما مختصر داخل واحد موجود است، لازم به ذکر است که وقت شما برای اشتغال، تحصیل آزاد است، نزدیک بودن تمامی امکانات رفاهی از قبیل مترو وبی آر تی به آپارتمان فوق، تماس تلفنی و تلگرام پاسخگو هستم».

خبرنگار آنا برای کسب اطلاعات بیشتر و در پوشش یک متقاضی با «امیر» تماس می‌گیرد که آگهی‌دهنده در پاسخ می‌گوید: صرفا می‌خواهم کسی در منزل باشد، زیرا من راننده آژانس هستم و از صبح تا غروب را بیرون از خانه سپری می‌کنم، فقط می‌خواهم کسی از خانه و زندگی‌ام مراقبت کند.

گواهی عدم اعتیاد و سوء پیشینه بیاورید

محمد که در منطقه پیروزی تهران سکونت دارد، نیز در این سایت نیازمندی خود را اعلام کرده و نوشته است: «به یک خانم دانشجو برای اسکان رایگان نیازمندیم»، او در پاسخ به شرایط سکونت در خانه‌اش می‌گوید: شرایط خاصی ندارم فقط باید گواهی عدم سوء پیشینه و اعتیاد داشته باشید و کارهای جزئی خانه مثل آشپزی و نظافت را انجام بدهید؛ البته کارهای ساده و پیش پا افتاده‌ای است که هر کس در منزل خود نیز انجام می‌دهد.

از او می‌پرسم آیا باید جواب آزمایش عدم اعتیاد و گواهی عدم سوء پیشنیه را به شما تحویل بدهیم؟ که می‌گوید نه نیازی به این مسایل نیست چون از روی ظاهر و چهره فرد معتاد و خلاف‌کار بودنش مشخص است.

اجباری در رابطه جنسی نیست

محمد که کارمند یک اداره دولتی است نیز هدف از این سبک زندگی را پر کردن تنهایی خود می‌داند و زمانی که می‌پرسم آیا در قبال این اسکان رایگان باید نیازهای جنسی او را نیز تامین کرد یا نه می گوید: من هیچ اجباری نسبت به این موضوع ندارم و به صورت کاملا اختیاری است و چنانچه خود فرد رضایت داشته باشد سعی می‌کنیم از این زندگی مشترک لذت ببریم.

می‌خواهم ازدواج کنم

علی هم یکی دیگر از آگهی دهندگان به این سایت است که در منطقه صادقیه تهران زندگی‌ می‌کند، او می‌گوید: من دو فرزند دختر و پسر دارم و می‌خواهم با کسی که به خانه‌ام می‌آید ازدواج کنم چون از همسرم جدا شده‌ام و برای نگهداری از کودکانم به کمک احتیاج دارم البته من پرستار بچه نمی‌خواهم و هدفم تشکیل یک زندگی مجدد است.

او ادامه می‌دهد: می‌خواهم مادری برای فرزندانم انتخاب کنم که با آنها رابطه خوب و مطلوبی داشته باشد چون بچه‌ها نیاز به مهر و محبت مادر دارند،

این پدر 32 ساله در پاسخ به اینکه چه ضمانتی وجود دارد که در زمان حضور در خانه او اتفاق و آسیبی دختر جوان را تهدید نکند، می‌گوید: حضور و اسکان رایگان در این خانه اختیاری است و کسی که اعتمادی به من ندارد اجباری به حضور ندارد ضمن اینکه در صورت وقوع هر مشکلی شما می‌توانید از من به کلانتری شکایت کنید اما خیالت راحت باشد که من کارمند بانک هستم و به خاطر یک رفتار ناشایست و نامربوط خود را زیر سوال نمی‌برم.

 

علاوه بر اسکان رایگان، حقوق و استخدام هم داریم

توحید که در یکی از شرکت‌های بزرگ تولید کننده لوازم خانگی فعالیت می‌کند، علاوه بر اسکان رایگان خانم پیشنهادات دیگری از جمله پرداخت حقوق، آموزش مهارت و استخدام در شرکت را نیز در این تبلیغ جای داده است و نوشته: « به خانمی جوان و منظم اسکان رایگان داده می شود، همچنین آموزش کار و حمایت مالی و پرداخت حقوق نیز صورت می‌گیرد.» آنقدر شرایط مسحور کننده است که هنوز یک ساعت از درج این آگهی در سایت نگذشته که پس از تماس با او می‌گوید: خانم دیر تماس گرفتید چند نفر در این مجموعه به کار گرفته شدند اما اگر مایل باشید می‌توانید اسم و مشخصات خود را به همراه عکس به شماره تلگرام ما ارسال کنید تا در صورت نیاز با شما هم تماس بگیریم.

شما فقط خانومی کنید

جالب توجه این جاست که فراگیری این آگهی‌ها تنها محدود به شمال شهر تهران نیست و حتی در پایین‌ترین نقطه شهر هم کسانی هستند که تبلیغ می‌دهند مثلا شاهین از خانی آباد در آگهی خود تاکید کرده بود که «اسکان رایگان منزل فقط به خانم‌های محجبه و مومن تعلق می‌گیرد»، پس از تماس تلفنی با او می‌گوید: من سمت خانی آباد تهران زندگی می‌کنم و فقط می‌خواهم یک خانم در خانه بماند و کارهای خانه را انجام دهد البته می‌گوید خودم هم در کارهای خانه کمک می‌کنم ونیازی نیست شما زحمت‌ همه کارها را به عهده بگیرید شما فقط در این خانه خانومی کنید.

معنی «خانومی کردن» را نمی‌دانم و می‌خواهم توضیحات بیشتری ارائه کند که می‌گوید: من چند سالی است که از همسرم متارکه کرده‌ام و تنها زندگی می‌کنم می‌خواهم که در خانه یک هم زبان داشته باشم و گاهی با او درد دل کنم البته نیاز خاصی ندارم و حضور یک خانم در منزل کفایت می کند.

 

برای آبادی خانه‌ام آگهی دادم

عرضه و تقاضای آگهی‌های اسکان رایگان خانم فقط در پایتخت خلاصه نمی‌شود، بلکه در اکثر شهرهای کشور به ویژه در اصفهان، شیراز، قم، همدان، اهواز، بوشهر و تبریز نیز این آگهی به وفور یافت می‌شود که به طوری کوروش در مرودشت استان فارس نیز یکی از این آگهی‌دهندگان است.

این مرد 40 ساله مجرد که در مرودشت نمایندگی بیمه دارد، می‌گوید: برای اسکان در خانه هیچ شرایط خاصی در نظر نگرفته‌ام و کاری هم در منزل ندارم، حتی اکثرا از صبح تا شب بیرون منزل هستم فقط می‌خواهم دختری برای آبادی خانه‌ام بیاید تا شب‌ها هم صحبت داشته باشم چون با هم خانه مرد نمی‌شود کنار آمد.

او در ادامه می‌پرسد: شرایط شما چطور است؟ مجردی یا متاهل؟ کار داری یا بیکاری؟ چند سال داری؟ وقتی متوجه می‌شود که دانشجویی بیکار هستم پیشنهاد می‌دهد که با او همکار شوم و در دفتر بیمه به من هم آموزش دهد تا بتوانم به عنوان همکار در کنارش کار کنم و منبع درآمدی داشته باشم.

کوروش می‌گوید: بعد از اینکه کار را یاد گرفتی می‌توانی روی پای خودت بیاستی و دفتر بیمه‌ای جداگانه‌ هم برای خودت راه اندازی کنی که در این زمینه‌ هم به تو کمک می‌کنم حتی اگر پس از مدتی از زندگی مشترک شرایط اخلاقی و روحیمان با هم مطالبقت داشت باهم ازدواج می‌کنیم وگرنه به عنوان یک هم خانه و همکار به زندگی ادامه می‌دهیم.

به نظر می‌رسد با توجه به رابطه علت و معلولی عرضه و تقاضا همواره شاهد گسترش چنین تبلغیاتی خواهیم بود زیرا برخی از دختران به دلایل اقتصادی، کاهش قیودات دینی و تمایل به زندگی مشترک به این سبک زندگی روی آورده‌اند و با توجه به شرایط دشوار ازدواج در جامعه امروز برخی از مردان از این سبک زندگی استقبال می‌کنند متاسفانه شرایط برای احزار هویت آگهی دهنده و متقاضی آگهی وجود ندارد و براین اساس امکان هرگونه سوء استفاده‌ای در این زمینه وجود دارد و زمینه‌های بروز اخاذی و سودجویی برخی از سودجویان را فراهم می‌کند.

همچنین باید توجه داشت که برخی از افراد صرفا برای کمک و نگهداری از والدین پیر و فرتوت خود در این سایت‌ها آگهی می‌دهند که تعدادشان نیز انگشت شمار است و به عنوان مثال توضیحات در این مورد فقط برای درج آگهی اسکان رایگان خانم در استان مذهبی قم صورت گرفته است که بازهم در صحت و سقم آن شک و تردید وجود دارد.

منبع:خبرگزاری آنا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">