ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

روسیه  از واتس‌اپ شکایت می‌کند

| شنبه, ۹ مرداد ۱۴۰۰، ۰۲:۵۷ ب.ظ | ۰ نظر

طبق گزارشی جدید روسیه روند شکایت علیه واتس‌اپ را آغاز کرده و ممکن است این شرکت بین یک تا ۶ میلیون روبل جریمه شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، روز گذشته روسیه روند شکایت علیه واتس‌اپ را آغاز کرد زیرا این پیام‌رسان ذخیره اطلاعات کاربران روسی را در این کشور انجام نداده است. البته فیس‌بوک هنوز اظهار نظری در این باره نکرده است.

یک روز قبل از آغاز فرایندهای قانونی علیه واتس‌اپ، دادگاهی در روسیه جریمه‌ای ۳ میلیون روبلی برای گوگل وضع کرد زیرا این شرکت قوانین مربوط به اطلاعات شخصی کاربران را نقص کرده است. از سوی دیگر در همین دادگاه روندهای دادرسی علیه فیس‌بوک و توئیتر نیز به همین اتهام آغاز شد.

به نوشته خبرگزاری اینترفاکس، با توجه به اسناد دادگاه ممکن است جریمه‌ای بین یک تا ۶ میلیون روبل (۱۳۷۰۰ تا ۸۲۲۵۰ هزار دلار) برای واتس‌اپ تعیین شود. هنوز تاریخ دادگاه این پیام‌رسان مشخص نشده است.

این پرونده‌های حقوقی بخشی از کشمکش وسیع‌تر بین روسیه و شرکت‌های بزرگ فناوری به حساب می‌آیند. دولت این کشور اخیراً به طور مرتب شبکه‌های اجتماعی را به دلیل عدم حذف محتوای ممنوع جریمه کرده است و سعی دارد شرکت‌های خارجی فناوری را وادار کند دفاتری در روسیه افتتاح کنند.

  • ۰۰/۰۵/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">