ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رومینگ همراه اول برقرار است

| يكشنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۴، ۰۲:۰۴ ب.ظ | ۰ نظر

سخنگوی شرکت مخابرات ایران با تکذیب خبر توقف خدمت رومینگ ملی (رومینگ بین اپراتورهای موبایل کشور)، بر ادامه ارائه این خدمات از سوی همراه اول تاکید کرد.

جابجایی (رومینگ) در ارتباطات بی سیم به معنای گسترش خدمات اتصال در مکانی غیر از محل ثبت آن است.
رومینگ ملی خدمتی است که با استفاده از آن، یک اپراتور خدمات شبکه خود را در اختیار مشترکان اپراتورهای مهمان قرار می دهد و با انعقاد قرارداد، از اپراتور مهمان هزینه دریافت می کند.
برخی تارنماها و رسانه ها امروز (شنبه) از توقف خدمت رومینگ ملی (رومینگ بین اپراتورهای موبایل کشور) از سوی برخی اپراتورها خبر دادند.
«داود زارعیان» در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: خدمات جابجایی ارتباطات بی سیم (رومینگ) اپراتور همراه اول کشور متوقف نشده است و همچنان ارائه می شود.
وی افزود: اپراتور همراه اول هیچ توقفی در ارائه این خدمت نداشته است.
مرحله نخست طرح رومینگ ملی که استفاده متقابل از شبکه های تلفن همراه را فراهم می کرد، خردادماه پارسال کلید خورد و در نخستین گام مشترکان رایتل در سراسر کشور زیر پوشش کامل شبکه اپراتورهای دیگر قرار گرفتند.
با گذشت یک ماه از اجرای مرحله نخست، شرایط اجرای این طرح برای مشترکان همراه اول و ایرانسل نیز مهیا شد تا به این ترتیب هرگاه مشترکان سیم کارت های همراه اول یا ایرانسل پوشش مناسبی نداشتند، بتوانند از پوشش اپراتور دیگر استفاده کرده و مکالمه خود را به انجام برسانند.
بحث رومینگ ملی به مصوبه ای برمی گردد که کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات سال 1390 در ارتباط با استفاده متقابل از شبکه اپراتورها تدوین کرد و بر پایه آن اپراتورهای سیار موظف شدند خدمات رومینگ ملی را بر حسب درخواست اپراتور دیگر در اختیار آن قرار دهند.
اسفندماه 1392 نیز در مصوبه قدیمی بازنگری شد و 186 اپراتورهای سیار غالب ملزم شدند خدمات رومینگ ملی را بر حسب درخواست اپراتور سیار غیرغالب در اختیار آنها قرار دهند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">