ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

زبان فارسی رایانه‌‏ای متولی ندارد

| چهارشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۸۵، ۰۳:۴۷ ب.ظ | ۰ نظر

دومین کارگاه پژوهشی زبان فارسی رایانه‌‏ای 6 و 7 تیرماه جاری در دانشگاه تهران از سوی دبیرخانه شورای‌‏عالی اطلاع‌‏رسانی برگزار خواهد شد.
رامین مرادی ، عضو کمیته اجرایی کارگاه پژوهشی زبان فارسی رایانه‌‏ای ، درگفت و گو با خبرنگار ایلنا ، با بیان این که دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌‏رسانی و دانشگاه تهران متولیان اصلی این همایش هستند ، اظهارداشت: فرهنگستان زبان و ادب فارسی شورای عالی انفورماتیک و سازمان مدیریت و برنامه‌‏ریزی از دیگر سازمان‌‏هایی هستند که این همایش را حمایت خواهند کرد.

وی ، اشاره به جنبه علمی برگزاری این سمینار در خصوص اهداف آن ، گفت: ارایه نمایشگاه‌‏های جانبی تحقیقاتی مطالعاتی در خصوص پروژه‌‏های زبان فارسی رایانه‌‏ای و رایانه‌‏ای کردن یک زبان از جمله اهداف این همایش است.

مرادی ، با بیان این که در حال حاضر نهاد و متولی مشخص برای زبان فارسی رایانه‌‏ای در کشور وجود ندارد ، افزود: بنا داریم سه دوره تخصصی در این خصوص در کنار این همایش برگزار کنیم.

وی ، تصریح کرد: روز دوم این سمینار ، میزگردی با حضور معاون امور فرهنگی آموزشی پژوهشی سازمان مدیریت و فرهنگستان ادب فارسی و دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌‏رسانی انجام می‌‏شود تا این سه نهاد به یک اجماع منطقی برای تامین مالی ، نظارت و انجام این پروژه برسند.

مرادی ، با بیان این که اولین کارگاه پژوهشی زبان فارسی رایانه‌‏ای دو سال پیش با رویکرد طرح‌‏های پژوهشی برگزار شد ، خاطرنشان کرد: در اولین کارگاه طرح‌‏هایی مطرح شد که دستاوردهای بسیار خوبی را در برداشت و دومین کارگاه به صورت مدون‌‏تر و با نتایج بهتری در دست اجرا است.

  • ۸۵/۰۳/۳۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">