ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دادگاه منطقه ای روسیه روز سه شنبه یک کارمند فناوری اطلاعات را به دلیل پیوستن به حملات انکار سرویس توزیع شده (DDoS) به نفع اوکراین و علیه وب سایت های دولتی روسیه به سه سال زندان محکوم کرد.
به گزارش سایبربان، به گزارش خبرگزاری دولتی تاس، یوگنی کوتیکوف به دلیل هدف قرار دادن منابع اطلاعاتی وزارت دفاع و همچنین وب سایت ریاست جمهوری، مجرم شناخته شده است.
سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) می گوید که کوتیکوف حملات خود را در حمایت از "رژیم کی یف" در آغاز "عملیات نظامی ویژه" در فوریه 2022، با استفاده از شرایط تحریم علیه دولت اوکراین و آنچه مقامات غربی آن را تهاجم غیرقانونی روسیه توصیف می کنند، انجام داده است.
سرویس امنیت فدرال روسیه می گوید که اوکراین حملات انکار سرویس توزیع شده که کوتیکوف در آن شرکت داشته است را سازماندهی کرده است و کامپیوتر شخصی این کارمند فناوری اطلاعات را مصادره کرده است.
دادگاه شهر روستوف او را 800 هزار روبل، معادل حدود 10 هزار دلار جریمه کرده و او را به تبعید به یک مستعمره محکوم کرده است.
این مستعمره ها معمولاً برای مجرمانی هستند که بار اول است که محکوم می شوند و زندان های سختی نیستند که برای مجرمان جدی در نظر گرفته می شود.
خبرگزاری تاس گزارشی درباره اینکه کوتیکوف به کدام شهرک فرستاده خواهد شد، ارائه نکرده است.
روستوف-آن-دون شهری بزرگ و یکی از نزدیک ترین شهرهای روسیه به اوکراین است که تنها 100 کیلومتر از مرز شرق ماریوپل فاصله دارد.
در ماه مارس، یک انفجار در ساختمان سرویس امنیت فدرال روسیه در داخل شهر، حداقل یک نفر را کشت و دو نفر دیگر را مجروح کرد.
این آژانس آتش سوزی تصادفی در یک کارگاه را عامل این حادثه عنوان کرده بود.
اولگ شکیروف، محقق مستقل روسی، این محکومیت را خشن می داند.
او به خبرگزاری ریکورد (The Record) می گوید: به عنوان مثال در ماه فوریه یک تبعه روس تحت همین ماده به دلیل حملات انکار سرویس توزیع شده محکوم شد؛ اما او به 3 سال حبس تعلیقی محکوم شده بود.
درگیری با اوکراین ظاهرا عامل مهمی بوده که به شدت این حکم کمک کرده است. مقامات می‌خواهند روس‌ها را از کمک به اوکراین در هر زمینه ای، از جمله در فضای مجازی، بازدارند.

این پرونده پس از آن صورت گرفته است که مقامات روسیه، ایالات متحده و اتحادیه اروپا را به دلیل افزایش حملات سایبری علیه منابع اطلاعاتی و تأسیسات زیرساختی روسیه از زمان آغاز تهاجم روسیه به اوکراین، مقصر می‌دانند.
در ژوئن گذشته، الکساندر کروتسکیخ، سخنگوی وزارت امور خارجه، گفته بود که بیش از 65 هزار هکرهای صندلی نشین، از ایالات متحده، ترکیه، گرجستان و کشورهای اتحادیه اروپا به طور منظم در حملات انکار سرویس توزیع شده هماهنگ شده علیه اهداف روسی شرکت داشته اند.
شکیروف می گوید: مشخص نیست هکرهای روسی تا چه حد در انجام حملات علیه روسیه دخالت دارند. اما به عنوان مثال در اوایل ماه جاری لئونید ولکوف از بنیاد ضد فساد الکسی ناوالنی گفته بود که داوطلبان آنها از روسیه در انجام حملات انکار سرویس توزیع شده که با ارتش سایبری اوکراین هماهنگ شده بود، شرکت کرده اند که پخش سخنرانی پوتین در پارلمان را مختل کرده بود.

شکیروف توضیح می دهد که جمله کوتیکوف می تواند هشداری برای روس هایی باشد که مشارکت در حملات انکار سرویس توزیع شده را راهی آسان و بی دردسر برای مقابله با دولت می دانستند، اما همچنین می گوید که هدف قرار دادن یک فرد واحد، محدودیت های کاری را که می توان برای پاسخ به تهدید همیشگی کمپین های حملات انکار سرویس توزیع شده انجام داد را نشان می دهد.
وی در انتها می افزاید: هیچ گزارش مهمی برای حذف زیرساخت‌هایی که برای حملات انکار سرویس توزیع شده استفاده می‌شود، وجود ندارد، و همچنین اقدام بین‌المللی شناخته‌شده‌ای نیز وجود ندارد که روسیه از سایر کشورهایی که منابع دیجیتال آنها ممکن است توسط مهاجمان استفاده شود، کمک بگیرد. افرادی که در حملات شرکت می کنند، در دسترس ترین افراد هستند، بنابراین جای تعجب نیست که آنها به شدت مجازات شوند.

منبع:  سایبربان

  • ۰۲/۰۲/۳۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">