ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: سخت افزار ویژه ارتباطات فناورانه را باید در ساخت و ساز مدارس وارد کنیم و استاندارد سازی فضای مدارس را با رویکرد جدید در دستور کار داشته باشیم و همچنین، ردیف تجهیزات و فناوری را توسعه، و ردیف ساخت فضا را کاهش دهیم.

علیرضا کاظمی در گردهمایی معاونان و مدیران کل حوزه ستادی و استانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره مدیران فقید نوسازی و خیّرین مدرسه ساز، اظهار کرد: خیّرین مدرسه ساز یک «فرهنگ ماندگار» را از خود به جای گذاشتند که امروز در جامعه، ساری و جاری است. لذا باید قدردان کارهای ارزشمند خیّرین باشیم.

وی با تبریک «اعیاد ربیع»، افزود: قرآن کریم راهبردهایی را به انسان می آموزد و راه های موفقیت را در اختیار انسان قرار می دهد چنان که در سوره مبارکه طلاق می فرماید؛ «اگر می خواهید در زندگی به بن بست نرسید باید تقوای الهی پیشه کنید».

کاظمی تصریح کرد: بین صدقه دادن و افزایش طول عمر و استجاب دعا در حق دیگران روابطی وجود دارد که قرآن به زیبایی آن را مطرح می کند، لذا خداوند مسیر سلامت و سعادت انسان را در قرآن ترسیم کرده است.

وی «بهره مندی از ظرفیت مدیریتی بانوان» را یکی از افتخارات سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، برشمرد و خاطرنشان کرد: تمرکز بر اولویت ها و چالش های آموزش و پرورش، اولین ویژگی های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، است، و این ویژگی، موفقیت هایی را برای سازمان در بر داشته است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش، اضافه کرد: «سرعت»، «دقت» و «واکنش سریع در برابر حوداث و پدیده ها»،  یکی از  رویکردهای خوب سازمان نوسازی بود که قابل تقدیر است، «حضور میدانی» مدیران نوسازی یکی از ویژگی های مدیران سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس است.

وی «سلامت کاری مدیران نوسازی»، را یکی دیگر از ویژگی های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس برشمرد و افزود: آسیبی که ممکن است یک فرد به یک نهاد بزند،  قابل جبران نیست. لذا باید در این خصوص کارها با حساسیّت بیشتری پیگیری شود و نظارت ها  دقیق و دائمی باشند.

کاظمی «جوانگرایی» در انتصاب مدیران سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس را کار ارزشمندی دانست و افزود: کارهای بزرگی در حوزه  نوسازی انجام شده و رکوردهای جدیدی در این سازمان به ثبت رسیده است که باید بیش از پیش رسانه ای و اطلاع رسانی شود. ساخت «یک کلاس در هر روز» و «افزایش  یک متر مربعی سرانه آموزشی» رکوردهای خوبی است که باید اطلاع رسانی شود.

وی طرح «آجر به آجر» را «طرحی طلایی» و ارزشمند دانست و افزود: استاندارد سازی مدارس با رویکرد جدید، جمع آوری مدارس خشتی گلی، تکمیل پروژه های خیّرین و دولتی از جمله مسائل بسیار مهمی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در کنار مسئولیت قانونی خود که ساخت و ساز مدرسه بود، یک مسئولیت اجتماعی دیگری را بر عهده گرفت و «توسعه فرهنگ مدرسه سازی» را در دستور کار قرار داد و نسبت به تشکیل «جامعه خیّرین مدرسه ساز کشور» اقدام کرد.

وی ادمه داد:  این نهاد، بسیار ارزشمند است و نباید لحظه ای از آن غافل شد؛ اهمیت و نقش این نهاد مقدس در کمک به نظام تعلیم و تربیت و شکل گیری  فرهنگ مشارکت باید حفظ شود، بنابراین تشکیل باشکوه مجامع خیّرین مدرسه ساز، برگزاری جشنواره خیّرین، دلجویی از خیّرین و  حضور در منازل خیّرین باید در دستور کار سازمان باشد.

کاظمی، با تأکید بر تقویت «فرهنگ مشارکت»، افزود: تکمیل پروژه های نیمه تمام خیّرین در دستور کار باشد و ضروری است «ارزش» کار خیّرین را تقویت کنیم. لذاجشنواره تجلیل از خیّرین را باید به دل مدرسه ببریم تا دانش آموزان، لذّت مدرسه سازی در کنار خیّرین را درک کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی بر تعامل با مدیران کل آموزش و پرورش تأکید و عنوان کرد: رویکرد «عدالت بخشی» و «اولویت دهی» در ساخت مدارس باید در دستورکار باشد و برای «برقراری عدالت در ساخت و سازها» باید بیش از پیش تلاش کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش، تصریح کرد: ضروری است برای ساخت مدرسه ، فرآیندی را طراحی کنیم  و پروژه های مدرسه سازی را در قالب یک فرآیند «مکان یابی»، «چگونه ساختن» و «با چه معماری ساختن» تعریف کنیم.

وی با بیان این که کشور در حال ورود به یک  زیست بوم جدیدی است، اظهار کرد: در سند تحول، زیرنظام؛ «فضا، تجهیزات و فناوری» را داریم اگر بخواهیم سازمان نوسازی را تجزیه و تحلیل کنیم فناوری در پایان این سه پروسه قرار می گیرد و از اهمیّت کمتری برخوردار می شود.

کاظمی گفت: رویکردها در ساخت و سازها  باید تغییر کند. لذا ضروری است، ردیف تجهیزات و فناوری را توسعه، و ردیف ساخت فضا را کاهش دهیم البته این رویکرد باید در جامعه خیّرین نیز حاکم شود و ما به سمت «توسعه ردیف فناورانه و کاهش ساخت فضا» برویم.

وی برضرورت تغییر جهت گیریها از ساخت و سازهای سنتی به سمت ساخت و سازهای فناورانه و تشکیل تیمی برای هوشمندسازی مدارس، تأکید و اظهار کرد: توجه به تجهیز فناوری مدارس با رویکردهای جدید در دستورکار قرار گیرد، باید «سخت افزارهای ویژه ارتباطات فناورانه» را در ساخت و ساز مدارس وارد کنیم و استاندارد سازی فضای مدارس را با رویکرد جدید در دستور کار داشته باشیم.

  • ۰۰/۰۷/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">