ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات، گفت: تمامی دستگاهها و سازمانها طی ابلاغیه‌ای موظف شده‌اند برای خرید نرم‌افزار و سخت افزارهای خود با وزارت ارتباطات هماهنگی کنند.

"عبدالمجید ریاضی" روزشنبه درگفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، افزود: برای اینکه با این ابلاغ تاخیری در خریدهای دستگاههای اجرایی ایجاد نشود، از حدود دو هفته پیش سایتی به نام مدیریت هزینه به آدرس ‪ WWW.MSH.IR‬راه‌اندازی شد تا تعامل با دستگاهها انجام شود.
وی با بیان اینکه این امر با هدف بهره‌برداری بهینه از منابع در توسعه ‪ IT‬انجام می‌شود، افزود: همچنین با تک تک دستگاهها در تعامل نزدیک هستیم تا برنامه‌های فناوری اطلاعات آنها را با برنامه‌های کلان کشور هماهنگ کنیم تا زمینه‌ساز سرعت گرفتن توسعه فناوری اطلاعات در کشور شود.
به گفته وی "از جمله این تعاملات، این است که با وزارت "علوم، تحقیقات و فناوری" بحث شبکه علمی کشور را دنبال می‌کنیم و خود را موظف کرده‌ایم که بدون استثنا برای تمام دانشگاهها بصورت مجانی فیبرنوری نصب کنیم و آنها را به نزدیکترین مرکز مخابراتی کشور ارتباط دهیم".
ریاضی بابیان اینکه درصد بالایی از این کار انجام شده، افزود: بدین طریق دانشگاهها با شبکه اینترنت ملی کشور ارتباط برقرار و نیز ارتباطات داخلی خود را نیز تامین می‌کنند.
دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات کشور همچنین گفت: به درخواست پژوهشگاه دانشهای بنیادی کشور، در پی ایجاد یک خط ارتباط اینترنتی ‪ ۱۵۵‬مگابایت در ثانیه بین ایران و اروپا هستیم که شبکه علمی کشور را به شبکه علمی ژآنت دو (‪ (GEANT2‬و شبکه گرید (‪ (GRIED‬اروپا وصل کند.
ریاضی با بیان اینکه برای انجام این کار منتظر این هستیم که پژوهشگاه دانشهای بنیادی نقطه پایانی رادرتهران و اروپا اعلام کند،گفت: دانشگاههای ایران بدین طریق خواهند توانست از منابع علمی اروپا استفاده کنند.

  • ۸۵/۰۲/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">