ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سازمان رگولاتوری : خودمان پیامک را ارزان می کنیم

| دوشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۸۶، ۰۳:۵۷ ب.ظ | ۱ نظر

با جدی شدن بحث گران بودن تعرفه ارسال پیامک(SMS) که حتی سازمان بازرسی را به واکنش واداشت ، در جدیدترین موضع‌گیری سازمان تنظیم مقررات اعلام کرد که اگر مخابرات طرح کاهش تعرفه پیامک را ندهد، خود راسا اقدام به کاهش تعرفه خواهد کرد.

به گزارش فارس، موضوع گران بودن تعرفه ارسال پیامک از سال گذشته مطرح بود. آن زمان کارشناسان مخابران نیز معتقد بودند که 134 ریال برای پیامک گران است و این هزینه باید به حدود 60 ریال کاهش یابد.

اما در روزهای اخیر این موضوع وارد مرحله جدیدی شده است. سازمان بازرسی کل کشور که سازمان نظارتی محسوب می‌شود خواهان کاهش تعرفه پیامک شرکت مخابرات ایران به کمتر از 60 ریال شده است.

در همین رابطه محمود خسروی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به خبرنگار اقتصادی فارس گفت: اعضای کمیسیون تنظیم مقررات از سازمان تنظیم مقررات خواسته است تا بحث تعرفه پیامک را بررسی کند.

وی گفت: گزارش سازمان تنظیم مقررات نیز 2 هفته دیگر آماده ارسال به کمیسیون مقررات می‌شود.

لطف الله صبوحی معاون سازمان تنظیم مقررات نیز در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی فارس اظهار داشت: سازمان مقررات طی ماههای گذشته از شرکت مخابرات طرح پیشنهادی کاهش تعرفه پیامک را درخواست کرده بود که هنوز این شرکت پاسخی به درخواست سازمان نداده است.

وی تاکید کرد: سازمان معتقد به گرانی پیامک است و باید تعرفه آن کاهش یابد.

صبوحی تصریح کرد: چنانچه مخابرات ایران طرح پیشنهادی خود را برای کاهش تعرفه پیامک ندهد، سازمان راسا اقدام به بررسی و کاهش ان خواهد کرد و مخابرات الزام به رعایت و اجرای مصوبه خواهد شد.

وی پیش بینی کرد بزودی طرح کاهش تعرفه پیامک سیم کارت مخابرات ایران به نتیجه برسد.

این گزارش حاکی است: مسوولان مخابرات ایران معتقد است که تعرفه فعلی پیامک در حد معقول است و نیازی به کاهش نیست.

از طرفی خبرها حاکی است که سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید‌کنندگان وزارت بازرگانی مکاتبات با مخابرات ایران در خصوص نحوه و مبنای محاسبه تعرفه پیامک داشته است.

  • ۸۶/۰۶/۲۶

نظرات  (۱)

lotfan shomare tamas sazman ra niz dar site begongani. lotfan shomare sazman ra ham beferstid zemnan shomareh khod ra dav 118 sabt ;kdn. ----------- آدرس سایت سازمان رگولاتوری : https://www.cra.ir/Main.asp

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">