ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سامانه هشدار زلزله در گسل مشاء فعال شد

| چهارشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۵۱ ق.ظ | ۰ نظر

سامانه هشدار سریع زلزله در حال حاضر بر روی گسل مشاء فعال است و تا دو ماه آینده با نصب ۲۲ سنسور این سامانه تکمیل می‌شود.
 میزان - بنا به اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، رضا کرمی محمدی در جلسه ستاد محلی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران که در محل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد، گفت: ابتدا باید بگویم که شهردار تهران با حکم وزیر کشور فرمانده میدان حادثه در زمان بحران محلی در شهر تهران شدند. در حکم ابلاغی وزیر کشور علاوه بر فرماندهی میدان حادثه در سطح محلی؛ اهدافی همچون کاهش ریسک خطرپذیری، پیشگیری از ریسک‌های جدید و کاهش ریسک‌های موجود در سطح شهر تهران، تقویت تاب آوری و برگشت پذیری شهر در برابر حوادث و سوانح تاکید و خواسته شده است که این موضوع نشانگر یک نگاه همه جانبه نگر به مدیریت بحران شهر تهران به شمار می‌رود.

کرمی ادامه داد: در همین راستا نیز ما به عنوان سازمان مدیریت بحران شهرداری آماده هرگونه همکاری هستیم و امیدواریم که حکم جدید وزیر کشور هم زمینه ساز همکاری‌های بهتر شود.

کرمی محمدی با بیان اینکه طی بیش از یک ماه اخیر گسل مشا فعال شده است، گفت: البته این گسل فعالیت داشت، اما فعالیت آن بیشتر شده و نیاز است که ما بدانیم وضعیت لرزه خیری آن چقدر است. در همین راستا نیز کار‌های مختلفی در مورد زلزله انجام شده که یکی از آن‌ها سامانه هشدار سریع زلزله است.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: این سامانه فقط در گسل مشا فعال بود، ما امسال اعتباراتی را گرفتیم و اقداماتی را انجام دادیم که در جریان آن که طی یکی دو ماه آینده در دیگر نقاط و اطراف تهران سیستم هشدار سریع زلزله فعال خواهد شد. این سیستم بیشتر به درد شرکت هایی، چون مترو، شرکت گاز و ... می‌خورد و که بلافاصله به آن‌ها هشدار دهد و مثلا شرکت گاز بتواند چند ثانیه زودتر جریان گاز را قطع کند.

  • ۹۹/۰۴/۲۵

شهرداری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">