ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سرنوشت نسخه الکترونیک در مراکز درمانی

| يكشنبه, ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ۰۲:۵۰ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر کل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی، جزییات اجرای طرح نسخه الکترونیک را در کشور در مراکز درمانی خصوصی و دولتی تشریح کرد.

شهرام غفاری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اجرای نسخ الکترونیک و مراکز درمانی گفت: در حال حاضر نسخه الکترونیک در بیش از ۹۹ درصد مراکز خصوصی و مطب‌های طرف قرارداد اجرایی می‌شود.

وی افزود: همچنین این طرح در ۹۵ درصد مراکز دانشگاهی، ۹۲ درصد مراکز غیردانشگاهی اجرایی می‌شود و در مجموع تاکنون ۹۵ درصد در مراکز درمانی طرف قرارداد طرح نسخه الکترونیکی اجرایی شده است.

غفاری با اشاره به اینکه در داروخانه‌ها نسخه الکترونیک ۹۵ درصد اجرایی شده است گفت: تعدادی از پزشکان طرف قرارداد تأمین اجتماعی نیستند و به همین دلیل این طرح را اجرا نمی‌کنند و در مراکز پاراکلینیک نیز ۸۳ درصد نسخ الکترونیک را پیاده می‌کنند.

مدیر کل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: به مراکز طرف قرارداد اعلام کردیم که در موارد استثنی و در صورتی که با مشکل مواجه شدند و یا امکان اجرای نسخ الکترونیکی نبود، همچنان از نسخ کاغذی استفاده کنند و داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها نیز این نسخ را از بیماران بپذیرند.

غفاری تأکید کرد: در حال حاضر ۱۲ هزار و ۷۵۴ داروخانه، ۴۴۴۹ آزمایشگاه، ۲۲۲۰ سونوگرافی، ۲۵۲۵ رادیولوژی، ۳۴۴ مرکز ام آر آی، ۶۰۰ مرکز دیالیز، ۳۰۰۰ فیزیوتراپ طرف قرارداد تأمین اجتماعی هستند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">