ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سرویس GPS چینی‌ها به 120 کشور ارایه می‌شود

| سه شنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۹، ۰۲:۱۵ ب.ظ | ۰ نظر

مقامات چینی می گویند فناوری موقعیت یابی جغرافیایی اختصاصی خود موسوم به بیدو را به بیش از 120 کشور جهان صادر خواهند کرد.

به گزارش فارس به نقل از سی جی تی ان، چین با هدف کاهش وابستگی به فناوری های آمریکایی و غربی، سیستم موقعیت یابی مکانی بومی خود موسوم به بیدو را تکمیل کرده و قصد دارد آن را به صدها کشور جهان صادر کند.

محصولات مرتبط با این سیستم موقعیت یابی ماهواره ای که به طور کامل در داخل چین ساخته شده اند به نقاط مختلف جهان منتقل می شوند و چین ۱۶۰ فناوری کلیدی مرتبط با بیدو را نیز به کشورهای متقاضی صادر می کند. از جمله این محصولات می توان به لینک های بین ماهواره ای، ساعت های اتمی فوق دقیق و تراشه های ۲۸ و ۲۲ نانومتری اشاره کرد.

برنامه ریزی چین برای پرتاب ماهواره و تکمیل سیستم موقعیت یابی بیدو از سال ۲۰۰۹ آغاز شد و امسال به پایان رسید. دقت این سیستم ده متر است و وضوح سرعت آن به ۰.۲ متر در ثانیه می رسد. این خدمات ۹۹ درصد زمین و به خصوص منطقه آسیا و اقیانوسیه را تحت پوشش قرار می دهد.

سیستم بیدو مجهز به خدمات ارسال پیام کوتاه نیز هست و با استفاده از آن می توان ۱۴ هزار بیت اطلاعات را در هر بار ارسال کرد. از این سیستم می توان برای ارسال عکس و ویدئو هم استفاده نمود.

  • ۹۹/۰۵/۱۴

GPS

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">