ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سقوط ۱۵ درصدی بیت‌کوین

| دوشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۶، ۰۲:۱۸ ب.ظ | ۰ نظر

نوسان بالا از بیت‌کوین دور نمی‌شود و همین، پرسش‌هایی را در مورد این‌که آیا پول دیجیتال می‌تواند یک دارایی پایدار برای سرمایه‌گذاری باشد یاخیر را مطرح می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، در اواخر معاملات روز شنبه، بیت‌کوین با سقوطی ۱۵ درصدی (۲۹ درصد نسبت به بالاترین قیمت این هفته) از قیمت حدود ۶۵۰۰ دلار به قیمت ۵۵۰۷ دلار رسید و سپس با جهشی مجدد در نزدیکی قیمت ۶۴۰۰ دلار تثبیت شد و در پایان روز دوباره با ۴ درصد سقوط  در قیمت ۶۰۶۰ دلار به کار خود پایان داد.

این درحالیست که در معاملات روز دوشنبه قیمت بیت‌کوین دوباره روندی صعودی به خود گرفته است و طبق اعلام وب‌سایت کوین‌دسک در ساعت ۱۱:۱۵ به وقت تهران، قیمت آن با ۲ درصد جهش به ۶۲۵۷.۲۳ دلار رسیده است.

معمولا پس از چنین سقوط شدیدی تجارت تحت شاخص‌های سهام آمریکا به حالت تعلیق درمی‌آید. هرچند طبق اعلام شرکت تحقیقاتی مالی اتانوموس نکست، بیش از ۱۲۰ صندوق سرمایه‌گذاری دیجیتال پدیدار شده‌اند که در بیت‌کوین، سایر ارزهای دیجیتال و پروژه‌های تجاری مرتبط، سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

تحلیل‌گران می‌گویند عامل اصلی پشت رشد ۷ برابری امسال قیمت بیت‌کوین، افزایش توجه و علاقه توسعه‌دهندگان سازمانی به این ارز رمزنگاری‌شده است.

مورد حیاتی دیگر این است که آخرین نوسان شدید قیمت بیت‌کوین همچنین نشان می‌دهد که توسعه‌دهندگان ارز دیجیتال هنوز درمورد آینده آن به توافق نرسیده‌اند. درحالی که بیت‌کوین اصلی افت کرده بود، طرفداران باعث جهش قیمت «بیت‌کوین کش» (پول خرد زیرشاخه بیت‌کوین) شدند.

طبق اعلام مرجع ارز دیجیتال، کوین‌مارکت‌کپ، بیت‌کوین کش با بیش از ۴۰ درصد افزایش قیمت به رکورد ۲۴۷۷ دلار رسید و بعدا دوباره ۵۰ درصد سقوط کرد و بعد از ظهر شنبه در قیمت ۱۲۲۴ دلار تثبیت شد.

طبق اعلام کوین‌مارکت‌کپ، حجم تجارت بیت‌کوین کش در ۲۴ ساعت گذشته به ۷.۹ میلیارد دلار رسید درحالی‌که حجم تجارت بیت‌کوین اصلی ۸.۶ میلیارد دلار شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">