ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در حال تلاش هستیم تا پایه‌های فنی شبکه تلفن همراه را در اختیار شرکت‌های داخلی قرار دهیم تا دیگر نیازی به خارجی‌ها نداشته باشیم. تا زمانی که شبکه را به کنترل خود در نیاوریم معضل تلفن همراه وجود دارد.


محمد سلیمانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران گفت: کیفیت تلفن همراه یک داستان قدیمی‌است و مسئولان در گذشته با این مسئله به صورت علمی‌و فنی برخورد نکردند. وی گفت: ثبت نام سیم‌کارت تلفن همراه از اول بهمن سال جاری شروع می‌شود و10درصد تخفیف قیمت تلفن همراه را نیز با وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه هماهنگ کردیم اما هنوز این مطلب به صورت مکتوب به ما ابلاغ نشده است. وی افزود: در سال 85 فیش‌های ثبت‌نامی ‌را به مشتریان و اگذار می‌کنیم.
وی تصریح کرد: ما طرحی را از اول ماه رمضان تا پایان آذرماه به اجرا گذاشتیم و در آن پارامترهایی را که بر روی کیفیت تلفن همراه تاثیرگذار است را مشخص می‌کردیم؛ به نظر کارشناسان، برخی شاخص‌های کیفیت در این سه ماه 20 درصد بهبود یافته و حتی بعضی شاخص‌ها به استاندارد نزدیک شده است. سلیمانی با تاکید بر این که شبکه فعلی تلفن همراه ناپایدار است گفت: ما برای بهبود وضعیت تلفن همراه باید شبکه را در کنترل خود درآوریم تا بتوانیم بهینه‌سازی شبکه را شروع کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام این که کیفیت شبکه تلفن همراه به صورت زمانی و مکانی متغیر است گفت: در حال تلاش هستیم تا پایه‌های فنی شبکه تلفن همراه را در اختیار شرکت‌های داخلی قرار دهیم تا دیگر نیازی به خارجی‌ها نداشته باشیم. وی معتقد است، تا زمانی که شبکه را به کنترل خود در نیاوریم معضل تلفن همراه وجود دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام زمان برای بهبود کیفیت شبکه را کاری غیرعلمی‌ و حساب نشده دانست و عنوان کرد: ما باید بررسی کنیم که در چه مکان‌هایی باید وارد عمل شویم تا شبکه را تحت کنترل درآوریم.
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که آیا می‌توان به صحبت‌های تلفنی خبرنگاران، قبل از حادثه سقوط هواپیمای C_130 دست یافت گفت: با مجوز قضایی این کار امکان‌پذیر است و صحبت‌های آنها در مراکز مخابراتی موجود است.
ثبت‌نام جدید تلفن همراه اختلالی در شبکه ایجاد نمی‌کند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این‌که ثبت‌نام سیم‌کارت اختلالی در شبکه به وجود نمی‌آورد ، گفت: ما در سه ماهه گذشته 33 هزار سیم‌کارت توزیع کردیم و مشاهده می‌کنیم که توانستیم شبکه را افزایش دهیم تا این واگذاری‌ها کیفیت شبکه را از وضعیت فعلی پایین‌تر نیاورد. وی با تاکید بر این که کیفیت تلفن همرا تنها در تهران مشکل دارد ‌گفت: ما درحال تلاش هستیم تا ثبت نام سری جدید سیم کارت‌ها‌ی تلفن همراه بیشتر در نقاط دور افتاده و شهرهای کوچک انجام گیرد و تصمیم داریم تلفن همراه را در این مناطق توسعه دهیم.

  • ۸۴/۱۰/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">