ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سمینار آموزشی ITIL برگزار می شود

| سه شنبه, ۱۷ ارديبهشت ۱۳۸۷، ۰۸:۲۲ ب.ظ | ۰ نظر

کمیسیون آموزش و پژوهش سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران، بیست و دوم اردیبهشت ماه سمینار آموزشی ITIL برگزار می نماید

مهندس حسن گردش، عضو کمیسیون آموزش و پژوهش سازمان با اعلام این خبر گفت : با توجه به لزوم ارتقاء دانش عمومی و تخصصی مدیران وکارشناسان فناوری اطلاعات، اولین سمینار تخصصی استاندارد ITIL توسط این کمیسیون برگزار خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این سمینار را آشنایی با استاندارد بین المللی حوزه خدمات فناوری اطلاعات، جایگزینی رویکرد فرایند گرا در مقابل رویکرد وظیفه گرا در سازمان فناوری اطلاعات و مرور بهترین تجارب کارکردها برشمرد و افزود : چارچوب استانداردITIL هم­اکنون کاملترین و جامع­ترین چارچوب مطرح در حوزه مدیریت خدمات فناوری اطلاعات در سطح جهان است. این استاندارد یک مجموعه 37 جلدی از جزئیات بهترین کارکردها - مشتمل بر فرآیندها و رویه­های اجرایی - در مدیریت فناوری اطلاعات در سازمان­ها می باشد که بطور گسترده­ای در سازمان­های کوچک و بزرگ دنیا در حال انطباق و بکارگیری می­باشد.

مهندس گردش اظهار داشت : ITIL دارای دو مدرک بین­المللی بوده که از سوی دو موسسه معتبر جهانی به نام­های EXIN و ISEB ارائه می­شوند، مدرک اول که ITIL Foundation نام دارد مقدمه­ای است بر کل فرآیند مدیریت فاوا در سازمان­ها بر اساس مجموعه ITIL، مدرک دوم ITIL Manager می­باشد که به زعم مراجع بین­المللی، در حال حاضر معتبرترین مدرک فاوا در سطح دنیا می­باشد بطوریکه هم اکنون بسیاری از شرکت­ها و سازمان­های پیشرو در دنیا هنگام استخدام متخصصین و مدیران خود، داشتن مدارک مذکور را الزامی نموده­اند.

وی معرفی چهارچوب استاندارد ITIL، روند جهانی بکارگیری ITIL، گروه فرایند های ارائه خدمات، گروه پشتیبانی خدمات، ابزار های پشتیبان ITIL و مرور تجربیات پیاده سازی در سازمان های داخل کشور را از مهمترین موضوعات مورد بحث این سمینار معرفی نمود.

شایان ذکر است این سمینار روز یکشنبه 22 اردیبهشت ماه از ساعت 15 الی 18 در محل سالن اجتماعات سازمان نظام صنفی رایانه ای برگزار خواهد شد.

  • ۸۷/۰۲/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">