ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سهام فیس‌بوک ۲۵۱ میلیارد دلار سقوط کرد

| شنبه, ۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۰۴:۰۴ ب.ظ | ۰ نظر

سقوط یک روزه ارزش سهام پلتفرم «متا» به عنوان بدترین سقوط ارزش سهام در تاریخ به ثبت رسید. ارزش سهام این پلتفرم که شرکت مادر فیسبوک است، در روز پنجشنبه به دلیل نتایج بسیار ضعیف در کسب سود مالی، ۲۶% سقوط کرد و ۲۵۱.۳ میلیارد دلار از ارزش سهام این پلتفرم در بازار کاسته شد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری سی‌نت، این بزرگترین سقوط ارزش سهام در بین شرکت‌های آمریکایی محسوب می‌شود.
به اعتقاد تحلیلگران، علت سقوط ارزش این سهام، ورود رقبای جدی به بازار در کنار این واقعیت است که عملکرد متا در سوددهی بسیار پایین تر از حد انتظار بوده است.

ابعاد فروپاشی فیسبوک نشان می‌دهد که شرکت‌های فناوری تا چه میزان رشد کرده و به غول‌هایی با قدرت بی‌سابقه در بازار تبدیل شده‌اند و البته پیامدهای ناگوار ورشکستگی احتمالی این غول‌ها را خاطرنشان می‌کند.

البته این اولین بار نیست که سهام متا سقوط قابل توجهی دارد. در سال ۲۰۱۸ میلادی نیز در پی کاهش رشد کاربران فیسبوک، ارزش سهام آن به میزان ۱۹% کاهش یافت که حدود ۱۲۰ میلیارد دلار از دارایی سهامداران این شرکت را به باد داد. در آن زمان این رخداد، رکورد بزرگترین سقوط آزاد ارزش سهام یک شرکت در یک روز را به خود اختصاص داده بود.

پلتفرم متا که با نام تجاری متا شناخته می‌شود؛ یک هلدینگ فناوری آمریکایی است که تا قبل از سال ۲۰۰۴ میلادی با عنوان شرکت فیسبوک شناخته می‌شد و فعالیت می‌کرد. متا در حال حاضر برنامه های متعددی از جمله چهار پلتفرم پرطرفدار شامل اینستاگرام، واتس‌اپ، فیسبوک و پیام‌رسان فیسبوک را تحت مالکیت دارد و مجموع کاربران آن در جهان به بیش از ۲.۸ میلیارد نفر می‌رسد.

  • ۰۰/۱۱/۱۶

فیس‌بوک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">