ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سه ماه برای ایجاد خط تولید گوشی فرصت داریم

| شنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۸۵، ۰۳:۲۶ ب.ظ | ۰ نظر

رییس هیات مدیره‌ی یکی از شرکت‌های طرف قرارداد با وزارت صنایع برای تولید گوشی تلفن همراه در کشور، گفت: توانایی رقابت با تحولات تکنولوژی گوشی تلفن همراه در جهان را داریم.
مهدی افراسیابی - رییس هیات مدیره‌ی سروش رسانه - در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران
(ایسنا)، اظهار داشت: طرح اجرایی‌مان، باید با گذشت دو ماه از زمان عقد قرارداد با وزارت صنایع، ارایه شود و یک ماه بعد نیز خط تولید را راه‌اندازی خواهیم کرد. از این رو، تا سه ماه دیگر فرصت داریم تا نسبت به ایجاد خط تولید گوشی تلفن همراه اقدام کنیم.
او افزود: در حال حاضر، با طرف‌های خارجی وارد مذاکره شده‌ایم که عمدتا از شرکت‌های اروپایی و چینی هستند. حتی ممکن است به طور مشترک با دو طرف، قرارداد منعقد کنیم.
افراسیابی در پاسخ به این سوال که چرا سروش رسانه با توجه به این که تاکنون سابقه‌ی تولید گوشی تلفن همراه را نداشته، ازسوی وزارت صنایع و معادن انتخاب شده است، تصریح کرد: متخصصان صدا و سیما در زمینه‌های فنی ارتباطات، مخابرات و الکترونیک در رده‌های برتر کشور قرار دارند. علاوه بر آن، در میان شرکت‌های دیگر انتخاب شده، به غیر از صاایران، هیچ کدام تجربه‌ی فعالیت در این زمینه را ندارند.
او درباره‌ی این که آیا طبق قرارداد، تا پایان سال جاری می‌توانند دو میلیون گوشی تلفن همراه تولید کنند،‌ گفت: در حال حاضر برخی از شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی تلفن همراه در دنیا، در سال حدود دو میلیارد تولید گوشی دارند و حتی شرکت‌های متوسط مثلا در چین در ماه، 20 میلیون خروجی دارند؛ شرکت سروش رسانه و شرکت شهرک‌های هوشمند نیز قرار است با همکاری یکدیگر خط تولید گوشی تلفن همراه را در کشور راه‌اندازی کنند.
گفتنی است: طبق قرارداد تولید دستگاه گوشی تلفن همراه که عصر روز نهم خردادماه جاری بین سه شرکت داخلی (کارخانه‌های مخابراتی ایران، شرکت میرهادی عماد و کنسرسیوم متشکل از موسسه سروش رسانه و شرکت شهرک‌های هوشمند) و وزارت صنایع و معادن، با حضور وزیر به امضا رسید، قرار است تا پایان امسال شش میلیون دستگاه گوشی تلفن همراه در داخل کشور تولید و عرضه شود. براساس این قراردادها هر کدام از شرکت‌ها دو میلیون دستگاه گوشی تلفن همراه تولید خواهند کرد و این تولیدات توسط هرکدام از شرکت‌ها حداقل در سه نوع گوشی خواهد بود.

  • ۸۵/۰۳/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">