ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سیستم‌کدینگ تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود

| شنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۸۵، ۰۳:۴۱ ب.ظ | ۰ نظر

معاون وزیر بازرگانی از راه‌اندازی سیستم کدینگ ملی کالا و خدمات ، به‌منظور فراهم آوردن زیر ساخت‌های نرم‌افزاری لازم برای تجارت الکترونیک در کشور تا پایان سال جاری خبر داد.
به‌گزارش روز جمعه روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس دکتر"مسعود موحدی" در مراسم دانش آموختگی دانشجویان رشته کارشناسی ارشد "بازریابی و تجارت الکترونیک" در دانشگاه تربیت مدرس بااعلام‌این خبرافزود: ایجاد ساختارهای نرم‌افزاری مورد نیاز به منظور توسعه تجارت الکترونیکی ، از دیگر برنامه‌های وزارت بازرگانی طی سال جاری است.
وی با اشاره به تصویب برنامه جامع تجارت الکترونیکی توسط هیات دولت در سال ‪ ۱۳۸۴‬یادآور شد: در حال حاضر چشم‌انداز و سیاست‌های راهبردی استقرار و توسعه تجارت الکترونیکی در کشور تدوین شده‌است ، اما باید این امر به یک فرایند و زمانبندی مشخص تبدیل شود.
دکتر موحدی گفت: بحث تدوین استانداردهای تجارت الکترونیکی و تهیه "روش شناسی" استقرار تجارت الکترونیکی در بنگاه‌های اقتصادی ، به همراه برنامه‌ریزی به منظور فراهم آمدن و ایمن‌سازی تجارت الکترونیکی از برنامه -هایی است که توسط وزارت بازرگانی در حال پیگیری است.
وی اضافه کرد: مطالعات ، طراحی و زمینه‌سازی برای ایجاد و هدایت شرکت های تحت خدمات تجارت الکترونیک و تکمیل چند برنامه اساسی و ناتمام ، از جمله"طرح مرکز صدورگواهی دیجیتال ‪ "CA‬و نیز طرح "پیشگام‌تجارت الکترونیکی" از طرح‌هایی است که امید می‌رود ، در سال ‪ ۱۳۸۵‬افتتاح شود.
موحدی ،آموزش ،افزایش و تعمیق درک از تجارت الکترونیکی در سطح ملی را یک ضرورت اجتناب ناپذیر عنوان کرد که با اتحاد دانشگاهیان ، این آموزش ها را باید ، به سطح جامعه پیوند داده تا مدیران بنگاه‌ها و مراکز اقتصادی ،اصناف ، مدیران سازمان‌های دولتی و کارشناسان شرکت‌های تخصصی ارایه‌دهنده تجارت الکترونیک نیز وارد عمل شده و دانش و درک افزون تری نسبت به این رشته پیدا کنند.

  • ۸۵/۰۲/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">