ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

به اعتقاد عضو هیات علمی ‌دانشکده‌ی ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی شرایط کامل برای تحقق اهداف WSIS در ایران مهیا نشده است.
دکتر «سیدرضا نقیب السادات» در گفت‌وگو با(ایسنا)، درباره‌ی ارزیابی فعالیت‌های ایران برای حضور در دومین مرحله‌ی اجلاس جهانی سران درباره‌ی جامعه‌ی اطلاعاتی اظهار داشت: پس از برگزاری اجلاس WSIS ژنو ، با تصمیماتی که از سوی متولیان جامعه‌ی اطلاعاتی در کشور اتخاذ شد، قرار بود زمینه‌های لازم برای ایجاد زیرساخت‌ها‌ی اطلاعاتی و ارتباطاتی و در کنار آن حق دسترسی آزادانه به اطلاعات فراهم شود بر این اساس روند فعلی نشان می‌دهد ، به طور نسبی تاحدودی اقدامات لازم در این حوزه انجام شده، اما هنوز شرایط کامل برای تحقق این جامعه در کشور فراهم نشده است.
وی افزود: به طول مثال شبکه‌های مخابراتی و اینترنتی در سال‌های اخیر توسعه‌ی بیشتری یافته‌اند، اما هنوز بخش عمده‌ی عامه‌ی جامعه به این شبکه‌ها دسترسی ندارند،به عبارت دیگر امکان استفاده‌ی ارزان برای مردم ما وجود ندارد .
به عقیده‌ی وی، اگر ایران می‌خواهد در اجلاس تونس تاثیرگذار باشد، باید زمینه‌های لازم برای توسعه‌ی امکانات تکنولوژیکی این جامعه و مدیرت یکپارچه‌ی آن را فراهم کند، به طور قطع ایران گزارش کمی ‌و کیفی را در این خصوص در اجلاس تونس ارایه می‌کند، اما این گزارش تا چه اندازه جامع فعالیت‌های کشور است ، نیاز به بررسی‌های همه جانبه دارد .
عضو هیات علمی ‌دانشکده‌ی ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی، تصریح کرد: ایران به دلیل این که دچار تغییر وتحولات در سطوح مدیریتی خود شده است ، ممکن است در حرکت به سوی جامعه‌ی اطلاعاتی با چالش‌هایی مواجه باشد که باید مدت زمان طولانی را برای تحقق اهداف جامعه‌ی اطلاعاتی در نظر گرفت .
دکتر نقیب السادات در پایان خاطر نشان کرد: به طور قطع تحقق جامعه‌ی اطلاعاتی،در کنار آن حضور موثر ایران در اجلاس‌های WSIS نیازمند ، هم فکری و هم اندیشی بخش‌های دولتی ، خصوصی و جامعه‌ی فدی در کنار آن نخبگان و اساتید دانشگاهی است ، چرا که حضر هر یک از این بخش‌های در حرکت به سوی جامعه‌ی اطلاعاتی ضرورت دارند .

  • ۸۴/۰۸/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">