ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شروع بد

| يكشنبه, ۵ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۱۲ ق.ظ | ۰ نظر

زهرا میرخانی - وزیر ارتباطات هفته گذشته از اعمال نرخ جدید اینترنت حجمی بر مبنای قانون مصرف منصفانه اینترنت در کشور خبر داد. فارغ از اعتراض‌های بی‌شماری که به این طرح وارد شده اما نخستین انتقاد نگارنده

به عنوان یک روزنامه‌نگار به نحوه اطلاع‌رسانی بسیار ناقص و قطره‌چکانی در مورد طرحی با این درجه اهمیت است. حالا دیگر اینترنت به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی مردم تبدیل شده و اعمال نرخ جدید اینترنت طرح مهمی است که به‌طور قطع اجرای آن میلیاردها تومان مابه‌التفاوت که مستقیما از جیب مردم جابه‌جا می‌شود را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و کاملا با اقتصاد مردم مرتبط است اما مسوولان حتی زحمت برگزاری یک نشست خبری با حضور رسانه‌ها و برای روشن شدن سوالات متعدد و بی‌جواب مردم را به خود ندادند.

این بار هم به روش وزیر جوان کابینه، اطلاع‌رسانی‌های اولیه و به سبک قطره‌چکانی از طریق توییتر ارایه شد؛ شبکه اجتماعی که البته برای مردم فیلتر است و بخش اعظمی از کاربران اساسا به آن دسترسی ندارند و یا از طریق اینستاگرام و به شکل تکه‌تکه و غیرشفاف و بدون ارایه جزییات و مردم در ابهامات موجود و به حال خود رها شدند.

شدت سوالات و ابهامات مردم و کاربران به حدی بود که وزیر پس از قراردادن مصوبه جدید مربوط به سرویس‌های پرسرعت غیرحجمی در صفحه اینستاگرام خود پست جدیدی منتشر و اعلام کرد: "به نظر می‌رسد ابهامات زیادی درباره طرح تعرفه ایجاد شده است و ذکر چند نکته دیگر را ضروری دیدم." اما باز هم از برگزاری یک نشست مطبوعاتی خبری نشد!

اما از نحوه اطلاع‌رسانی نادرست در خصوص این مصوبه مهم که بگذریم وزیر ارتباطات در صفحه اینستاگرام خود اطمینان داده است که با اجرای این طرح بیش از 80 درصد کاربران راضی خواهند شد!

پیش‌بینی که حداقل تا کنون و با در نظر گرفتن واکنش رسانه‌های مختلف به این طرح و کامنت‌های بی‌شمار در شبکه‌های اجتماعی و در زیر پست وزیر نشان می‌دهد که این تقسیم‌بندی فرضی وزیر حداقل فعلا هیچ تناسبی با واقعیت نداشته و تا همین لحظه نظرات مردم حاکی از معکوس بودن این پیش‌بینی است.

برآیند نظرات کارشناسان و کاربران نشان می‌دهد که اگر نگوییم صددرصد اما تا اینجای کار حداقل به جرات می‌توان گفت که بیش از 90 درصد کاربران مخالف اجرای این طرح هستند و اگر بخواهیم با این روش ذهنی پیش برویم باید گفت که این طرح از هم‌اکنون اجرا شده و به مقصود هم خواهد رسید چرا که پیشاپیش 20 درصد به عنوان اقلیت کاربران ناراضی فرض شده‌اند؛ یعنی به زعم وزیر 80 درصد راضی و 20 درصد ناراضی! درحالی که ما هرچه گشتیم حتی 10 درصد رضایت هم در میان کاربران اینترنت نیافتیم.

  • ۹۶/۰۹/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">