ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شرکت تعاونی ‪ ICT‬اصفهان منحل شد

| يكشنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۸۵، ۰۵:۴۴ ب.ظ | ۰ نظر

مشاور استاندار اصفهان در امور ‪ ،ICT‬از انحلال شرکت تعاونی در حال ثبت فناوری اطلاعات و ارتباطات استان که از سال ‪ ۸۳‬در حال شکل‌گیری بود ، خبر داد.
"شرکت تعاونی خدماتی حمایت از فناوری اطلاعات و ارتباطات"در دو سال گذشته به منظور" اعطای وام کم بهره و ارایه خدمات مالی به شرکتهای کوچک و متوسط فعال در امور ‪ ICT‬استان اصفهان " با استفاده از بودجه یک میلیارد ریالی تبصره ‪ ۱۳‬قانون بودجه سال ‪ ۸۳‬پایه‌گذاری شد.
"محمد جواد امیدی" روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شرکت تعاونی برای کمک به شرکتهای ‪ ICT‬به صورت تسهیلات وام ایجاد شد اما طی دو سال گذشته هیچ فعالیتی نداشت.
وی بااشاره به اینکه بیش از‪ ۳۰‬شرکت دراستان عضو این تعاونی بودند، گفت: با توجه به‌صحبتهایی که با برخی از اعضای هیات موسس و مدیران این شرکتها صورت گرفت ، مشخص شد که آنها تمایل چندانی برای پیگیری و ثبت نهایی شرکت ندارند.
امیدی تصریح کرد: دفتر راهبردی ‪ ICT‬استانداری اصفهان متولی امور وام و ارایه تسهیلات مالی به بخش خصوصی نیست و این خود شرکتها هستند که باید به دنبال آن باشند.
وی با تاکید براینکه اطلاع کافی از اقدامات انجام شده در دوره قبلی دفتر ‪ ICT‬استانداری اصفهان و تشکیل تعاونی ندارد،یادآور شد:بنا بر شواهد موجود بودجه یک میلیارد ریالی که برای این امر در نظرگرفته شده بود در زمینه‌های دیگری در حوزه ‪ ICT‬اصفهان هزینه شده است.
مشاور استاندار اصفهان در امور ‪ ICT‬بیان داشت: با توجه به تمایل نداشتن شرکتهای عضو این تعاونی برای پیگیری امور مربوط به آن اعلام شد که در صورت عدم تمایل، آنها نسبت به دریافت وجوه ودیعه خود اقدام کنند.
به گفته وی،امور مربوط به انحلال شرکت تعاونی درحال تاسیس فناوری اطلاعات و ارتباطات استان اصفهان از طرف هیات موسس در حال پیگیری است.
شکل‌گیری و راه‌اندازی این تعاونی خدماتی در سال ‪ ،۸۳‬واکنشها و اعتراضات متعددی را از طرف بخش خصوصی به همراه داشت.
به‌گفته برخی کارشناسان، اعتبارات تعاونی ‪ICT‬اصفهان از محل تبصره‪ ۱۳‬بودجه کشور درامور تکفا برای اعطای تسهیلات به‌شرکتهای کوچک و متوسط فعال در امور ‪ ICT‬در نظر گرفته شده بود و نباید در محل دیگری هزینه شده باشد.

  • ۸۵/۰۳/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">