ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شهرداری ۷۰۰ دکل اپراتورها در تهران را جمع کرد

| سه شنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۹، ۰۲:۳۲ ب.ظ | ۰ نظر

عضو شورای شهر تهران از جمع آوری ۷۰۰ دکل غیر استاندارد و بدون مجوز در پایتخت طی سال گذشته خبر داد.

ناهید خداکرمی عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با فارس، درباره وضعیت دکل‌ها و آنتن‌های مخابراتی در سطح شهر تهران اظهار داشت: از سال 97  موضوع بررسی دکل و آنتن‌های مخابراتی مورد توجه مدیریت شهری تهران قرار گرفته و هر اپراتور یا شرکت خصوصی برای نصب دکل و آنتن باید حتما از شرکت ارتباطات شهر مجوز دریافت کند.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه پیش از این تعداد زیادی شرکت و اپراتور نسبت به نصب دکل‌ها بدون مجوز اقدام کرده و یا دکل‌ها در محل مناسب نصب نشده‌اند در حال حاضر از همه شرکت‌های خصوصی و اپراتورها درخواست کرده‌ایم که طی خوداظهاری محل نصب دکل و آنتن زمینی یا هوایی را به شرکت ارتباطات شهر اعلام کنند.

این عضو شورای شهر تهران بیان داشت: کارگروهی جهت بررسی این موضوع در شرکت ارتباطات شهر تشکیل شده و نماینده شورای شهر، نماینده شهرداری و نماینده سازمان مقررات رادیویی در این کارگروه حضور دارند. که بعد از فراخوان خوداظهاری تا کنون برخی از اپراتورها و شرکت‌ها محل نصب دکل را به این کارگروه اعلام کرده‌اند.

خداکرمی از اولتیماتوم سه ماهه به شرکت‌های خصوصی و اپراتورها جهت اعلام خوداظهاری در مورد نصب دکل و آنتن‌ها خبر داد و گفت: ‌پس از این مدت اعلام شده شرکت ارتباطات شهر اقدامات لازم را جهت جمع‌آوری دکل‌های غیرمجوزدار و غیر استاندارد انجام می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه سلامت شهروندان و حفظ سیمای شهر برای ما بسیار حائز اهمیت است،‌گفت: برخی از شرکت‌ها و اپراتورها خوداظهاری لازم را در این زمینه انجام داده‌اند ولی برخی این موضوع را مورد توجه قرار نداده‌اند بر همین اساس سال گذشته 700 دکل و آنتن غیراستاندارد و بدون جمع‌آوری شده است.

این عضو شورای شهر تهران بیان داشت: برخی از دکل‌های بدون مجوز پس از دریافت مجوز توسط اپراتورها و شرکت‌های خصوصی از شرکت ارتباطات شهر مکان‌یابی مجدد شده‌اند همچنین دکلی نیز در فاز 2 اکباتان مربوط به اپراتور همراه اول و رایتل وجود داشت که محل نصب آن نامناسب و غیراستاندارد بود و قرار شده است که جانمایی جدید به زودی انجام شود و این اقدام به دنبال اخطارهای کارگروه مربوطه صورت گرفته است.

خداکرمی بیان داشت: ساختمان‌های بلند مکان مناسبی برای قرار گرفتن دکل‌ها محسوب می‌شوند و شهروندان نگرانی در این زمینه نداشته باشند چرا که کارگروه مربوطه همه جوانب نصب دکل را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و تا امنیت و سلامت همسایگان و افراد ساکن در محل نصب دکل تأمین نشود، مجوز نصب دکل و آنتن را نمی‌دهیم.

این عضو شورای شهر تهران گفت:‌دکل‌ها و آنتن‌ها امروزه جز ضرورت‌های زندگی است و اگر مانعی برای نصب آنها باشد قطعا دسترسی به اینترنت و تلفن‌ها با اختلال مواجه خواهد شد بنابر این ما به این موضوع توجه داریم و در تلاش هستیم که نصب آنتن و دکل در محل مناسب صورت گیرد.

انتهای پیام/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">