ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

همین دو هفته پیش بود که سایت‌های خبری خبر از انجام ترابردهای ناخواسته و اجباری در مشهد دادند. طبق خبری که در رسانه‌های جمعی منتشر شد در یکی از فروشگاه های زنجیره‌ای مشهد فرم‌هایی در اختیار مردم قرار می‌گرفت که برای شرکت در قرعه‌کشی باید مراحلی را انجام دهند.

انجام این مراحل درواقع منجر به ترابرد شماره این مشترکین از همراه اول به ایرانسل می‌شد و همه اینها در شرایطی بود که هیچ نام و نشانی یا توضیحی در مورد ترابردپذیری و عواقب آن در اختیار افراد قرار نمی‌گرفت.


موج شکایات مردم از ترابردهای ناخواسته

عکس یک: نمونه‌ای از فرم ترابرد ناخواسته در غالب طرح تشویقی یک فروشگاه زنجیره‌ای

 

اما با بررسی هایی که انجام گرفت مشخص شد ترابردهای ناخواسته افراد بسیار زیادی را درگیر کرده است و محدود به یک شهر و استان نیست.

 

در تصاویری که به دست ما رسیده موجی از شکایات مردمی از ترابردهای ناخواسته را مشاهده می کنید. تعداد زیادی از مشترکین از نقاط مختلف کشور شکایت خود را از ترابرد ناخواسته و بدون اطلاع از همراه اول به ایرانسل مکتوب کرده‌اند.

موج شکایات مردم از ترابردهای ناخواسته

عکس دو: شکایت یک شهروند که می گوید هر سه خط تلفن همراهش بدون هماهنگی و بدون ارایه مدارک شناسایی به ایرانسل ترابرد شده‌اند

موج شکایات مردم از ترابردهای ناخواسته

 

عکس سه: شکایت یک شهروند بی‌سواد پس از ترابرد ناخواسته به ایرانسل

موج شکایات مردم از ترابردهای ناخواسته

 

عکس چهار: ترابرد ناخواسته و بدون اجازه مشترک

موج شکایات مردم از ترابردهای ناخواسته

عکس پنج: ترابرد بدون اطلاع مشترک

 

همانطور که مشاهده می کنید حجم این شکایت بسیار زیاد است و در این گزارش تنها به ارایه تعدادی از تصاویری که به دست ما رسیده بسنده می کنیم.

در این جا این سوال مطرح می‌شود که چرا این حجم از ترابردهای ناخواسته از همراه اول به ایرانسل انجام شده است؟

واقعیت این است که هیچ مدرکی وجود ندارد که سازماندهی این ترابردهای ناخواسته سیاست شرکت ایرانسل باشد. اما نگاهی به نمودار زیر تاحدی شرایط این شرکت را پس از شروع طرح ترابردپذیری توضیح می دهد.

موج شکایات مردم از ترابردهای ناخواسته

همان‌طور که ملاحظه می کنید پس از اجرای طرح ترابردپذیری ایرانسل تعداد زیادی مشترک از دست داده است و بازی ترابرد را کاملا به همراه اول واگذار کرده است.

در پی این ناکامی، ایرانسل جوایز و پاداش‌هایی را برای دفاتر نمایندگی خود تعیین کرد که مشترکان همراه اول و رایتل را به ایرانسل ترابرد کنند. گویا این پاداش‌ها باعث طمع بعضی از نمایندگان ایرانسل شده است به گونه‌ای که این افراد با روش های مختلف و فاقد شفافیت سعی در ترابرد اجباری مشترکان به ایرانسل دارند. از همین روست که می‌بینید مشتریان یک فروشگاه زنجیره‌ای یا پیرزنی بی‌سواد بدون آنکه بدانند قربانی ترابرد ناخواسته و دردسرهایش شده‌اند.

بنظر می‌رسد ایرانسل باید به نمایندگان خود برای فریب ندادن مشترکان اخطار جدی بدهد و مسوولان سازمان تنظیم مقررات رادیویی و وزارت ارتباطات در این زمینه اقدامی نظارتی دقیق‌تری انجام دهند. همراه اول نیز باید به مشترکان خود در مورد فریب‌های موجود در بازار اطلاع‌رسانی بهتری انجام دهد تا آنان ناخواسته به دام دردسرهای ترابردپذیری نیافتند. (منبع: آی‌تابناک)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">