ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور ایجاد نگاه زمینه ای و نه حاشیه ای به حوزه امنیت را در تمامی سازمان ها وارگان های کشور ضروری دانست.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی کشور، سید ابوالحسن فیروزآبادی – دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور در همایش چالش ها و راهکارهای امنیت فضای تبادل اطلاعات در حوزه تامین اجتماعی با بیان این مطلب افزود: حوزه تامین اجتماعی از نوع زیرساختی است و در صورتی که در آن خللی ایجاد شود بر روی کل جامعه تاثیر می گذارد. همچنین با توجه به میزان گردش مالی آن در کشور یک حوزه اقتصادی بزرگ همانند حوزه مالیاتی محسوب شده و به لحاظ اقتصادی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است بنابراین باید امنیت آن در فضای مجازی در اولویت قرار گیرد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با تعریف امنیت در فضای مجازی به عنوان دفع تهدید و حفاظت از دارایی ها، ارزش ها و منافع یک سازمان، تاکید کرد: با توسعه فضای مجازی دارایی های بسیار بزرگی در این فضا شکل گرفته و بر همین اساس تهدیداتی که در این فضا وجود دارد نیز بسیار بزرگ است و در واقع نه تنها دارایی های فیزیکی و مادی بلکه دارایی های معنوی نیز در این فضا مورد تعرض و تهدید قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: در اکثر سازمان های کشور متناسب با تهدیداتی که در فضای مجازی وجود دارد تدابیر و تمهیدات مقابله با آن اندیشیده نمی شود و هر فردی، درهر جایی و درهر زمانی می تواند با اتصال به فضای مجازی دارایی های یک سازمان را به خطر بیندازد و تهدیدات در این فضا می تواند سازمان یافته، غیر متمرکز و ناشناس باشد.

 رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور با اشاره به افزایش تهدیداتی از نوع باج افزارها در کشور اظهار داشت: حملات و تهدیدات فضای مجازی می تواند از ارایه خدمت رسانی جلوگیری و یا حریم خصوصی افراد را مورد هجوم قرار دهد. بنابراین در حوزه تامین اجتماعی که حوزه آن مردم محور است ایجاد پایداری عملکرد، حفظ حریم خصوصی و نظام اعتماد از اهمیت ویژه ای بر خوردار است.

وی افزود: نظام اعتماد از دو رکن اساسی حفظ حریم خصوصی و برخورداری از نظام پایدار احراز و تصدیق هویت برخوردار است که البته در کشور به دلیل فعالیت های جزیره ای فاقد یک نظام یکپارچه احراز هویت هستیم و بر همین اساس زمانی می توانیم با کمترین دغدغه به توسعه فضای مجازی و اقتصاد خدماتی در آن بپردازیم که نظام اعتماد را در آن پیاده سازی کرده باشیم.

فیروزآبادی گفت:  بایستی طراحی و معماری یک سازمان متناسب با تکنولوژی فناوری اطلاعات و ارتباطات آن باشد و در صورتی که می خواهید سازمانی توسعه یافته داشته باشید باید برای حفظ امنیت نزدیک به 5 درصد بودجه فناوری اطلاعات و ارتباطات خود را در حوزه امنیت فضای مجازی سازمان سرمایه گذاری کنید.

وی با اشاره به این که دفع حملات سایبری در طول میکروثانیه صورت می پذیرد و صحبت از دقیقه و ساعت در آن نیست، تصریح کرد: علاوه بر تخصیص بودجه به حوزه امنیت، ایجاد زیرساخت های مناسب نظیر نظام تشخیص واحراز هویت و رعایت حداقل پیوست های امنیتی در سازمان باید سواد دیجیتالی و خودآگاهی در حوزه امنیت سایبری میان کارکنان، مشتریان و مردم افزایش یابد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">