ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ضریب نفوذ اینترنت به ‪ ۶۰‬درصد رسید

| پنجشنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۸۵، ۰۶:۳۵ ب.ظ | ۳ نظر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: ضریب نفوذ اینترنت در ایران از ‪ ۱۰‬درصد در سال گذشته، امسال به ‪ ۶۰‬درصد افزایش یافته است.

"محمد سلیمانی" روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در سمنان افزود: شمار کاربران اینترنت در کشور نیز از هفت میلیون به بیش از ‪۱۱‬ میلیون نفر افزایش یافته است.

وی گفت: در صورت استفاده دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی از امکانات ایجاد شده برای آنها، جهش بزرگی در این بخش ایجاد می‌شود و شمار کاربران به بیش از ‪ ۲۰‬میلیون نفر افزایش می‌یابد.

وی در خصوص سرعت اینترنت و مشکلات کاربران در این ارتباط گفت: سرعت به مساله قیمت مرتبط است در بخش واگذاری خط پرسرعت به بخشهای مختلف از جمله دانشگاهها ، مراکز پژوهشی و بنگاه‌های اقتصادی مشکلی نداریم.

سلیمانی افزود: سرعت اینترنت در منازل نیز به مساله مسی بودن خطوط ارتباط با منازل مرتبط است به طوریکه بر روی خطوط مسی امکان ایجاد خطوط پرسرعت وجود ندارد و برای رفع این مشکل اینترنت بی‌سیم در برخی ازاستانها راه‌اندازی شده است.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: پهنای باند کشور در یکسال اخیر با جهش بسیار زیاد بیش از چهار برابر افزایش یافته است.

سلیمانی در خصوص واگذاری تلفن همراه در کشور گفت: آمادگی لازم برای واگذاری هفت تا هشت میلیون تلفن همراه در کشور وجود دارد و هر تعداد که امسال ثبت‌نام کنند تلفن آنها واگذار خواهد شد.

وی ایجاد ظرفیت قبل از ثبت نام و کاهش چشمگیر قیمت سیم کارت را از ویژگی‌های ثبت نام امسال دانست و گفت: در واگذاری تلفن همراه در کشور مشکلی وجود ندارد.

وی اعلام کرد: تعرفه مخابرات در سه سال گذشته افزایش نیافته و در سال ‪۸۶‬ نیز هیچگونه افزایشی نخواهد یافت.

وزیر ارتباطات همچنین از ایجاد ‪ ۷۵‬هزار کیلومتر فیبرنوری در کشور خبر داد و گفت: زیرساخت بسیار خوبی در این زمینه در کشور ایجاد شده که در منطقه بی‌سابقه است.

وی افزایش انواع سرویس‌های مخابراتی را از برنامه‌های مخابرات اعلام کرد و گفت: سرویس هوشمند در برخی از استانها ایجاد شده که از طریق آن بیش از ‪۹‬ نوع سرویس خاص در دسترس مردم قرار می‌گیرد و بتدریج در سایر استانها این سرویس توسعه می‌یابد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ‪ ۳۳۵‬نقطه دانشگاهی و پژوهشی در کشور شناسایی شده که تاکنون ‪ ۲۴۴‬نقطه آن به فیبر نوری کشور متصل شده‌اند.

  • ۸۵/۱۱/۱۹

نظرات  (۳)

قبلا که کابل های مسی سرعتشان بالا بود ! چی شد که حالا سرعتشان کم شده ...
آقای وزیر خودشان {...} پهنای باند خود ای س پی ها با سیم مسی تامین میشود خود ایشان بودند که میگفتند سرعت بالای 128 به درد منازل نمیخورد و خود ایشان بودند که این قانون رو اامضاء کردند که سرعت بالا ندهند خود ایشان گفتند که اینترنت را رایگان میکنند و البته خود ایشان بودند که قیمت دیتا را 10 درصد برای آی اس پی ها بالا بردند
ایشان نفرمودند که این فیبر نوری زیر ساخت هر دو روز یک‌بار یک قطعی بزرگ را تجربه می‌کند؟! فکر کنم ضریب نفوذ اینترنت را هم مانند ضریب نفوذ تلفن همراه حساب کرده‌اند. فکر می‌کنند هرجا که آنتن دارید، یعنی خدمات هم برقرار است، دیگر حرفی از QoS نمی‌زنند. اگر این شاخص از حدی پایین‌تر باشد، به معنی عدم وجود سرویس است! در مورد اینترنت هم این سرعت‌های لاک‌پشتی و فیلترشده قابل قبول نیست تا در ضریب نفوذ لحاظ گردد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">