ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

انتشار آخرین آمار مربوط به اجرای طرح ترابردپذیری شماره‌ها (MNP) از سوی سازمان تنظیم مقررات وارتباطات رادیویی که به موجب آن کاربران اپراتورهای موبایل با حفظ شماره تلفن خود امکان مهاجرت و استفاده از خدمات اپراتورهای دیگر را دارند، نشان از آن دارد که این طرح با افتی بی‌سابقه تقریبا به پایان خود رسیده است.
به گزارش آی‌تی آنالیز، اجرای این طرح از سال 95 آغاز شد که در سال 96 با بیشترین استقبال مشترکان به بیش از 501 هزار مشترک رسید. اما از آن مقطع تا سال جاری استقبال از طرح ترابردپذیری به کمترین حد ممکن، یعنی تنها 19 هزار و 565 تقاضای ترابرد در سال 1401 رسید که می‌توان آن را به عنوان پایان طرح و تثبیت دایمی مشترکان نزد اپراتورها دانست.
اما بررسی نزدیک به 20 هزار تقاضای جابجایی میان اپراتورهای موبایل نیز همچنان نشان از آن دارد که همراه اول در صدر تقاضای مشترکان دو اپراتور دیگر یعنی ایرانسل و رایتل برای مهاجرت و استفاده از خدمات این اپراتور قرار دارد.
بر اساس آمار تفکیکی رگولاتوری از عملکرد اپراتورها در پذیرش مشترکان دیگر اپراتورها، همراه اول با 49درصد در صدر و پس از آن نیز ایرانسل با 46درصد و رایتل با 5 درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
در سمت دیگر ماجرا اما بیشترین تقاضا برای خروج مشترکان از اپراتور میزبان به سمت دیگر اپراتورها برای دریافت خدمات، به ایرانسل با 47درصد تقاضا و در رده‌های بعدی همراه‌اول با 43درصد و رایتل با 10 درصد قرار دارد.
به عبارت دیگر نزدیک به نیمی از تقاضای مشترکان برای استفاده از خدمات دیگر اپراتورها، به ایرانسل اختصاص دارد و این اپراتور همچون سال‌های قبل با بیشترین ریزش و تقاضای خروج کاربران خود مواجه بوده است.
اتفاقی که تقریبا در تمام سنوات قبل نیز با همین رویه ادامه داشت.
به طور کلی عواملی نظیر مشکلات آنتن‌دهی، کیفیت اینترنت، شفافیت و نرخ خدمات، گستردگی و پوشش شبکه، بسته‌های متنوع، پاسخگویی و پشتیبانی و در مجموع رضایت مشترکان از جمله مهم‌ترین دلایل مهاجرت کاربران بین اپراتورهای موبایل محسوب می‌شود که البته این تقاضا در حال حاضر به مرز توقف نزدیک شده است.

  • ۰۱/۰۵/۲۴

همراه اول

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">