ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

طرح جامع مالیاتی امسال پیاده‌سازی می‌شود

| چهارشنبه, ۳ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۲۴ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر امور اقتصادی و دارایی با ترسیم نقشه راه سازمان امور مالیاتی در سال 1396، اصلاح ساختاری اقتصاد را نیازمند کاهش هزینه دولت و افزایش درآمد مالیاتی دانست.

به گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی، «علی طیب نیا» در جمع مدیران کل و رییسان اداره های کل استانی سازمان امور مالیاتی افزود: اعتماد مردم و بخش خصوصی رفته رفته به سازمان امور مالیاتی افزایش یافته که این موضوع در نشست های شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی مشهود است.
اعتماد مردم یک سرمایه بسیار بزرگ به شمار می رود که با اجرای کامل طرح جامع مالیاتی در حال شکلگیری است و باید با تلاش و خدمت رسانی بیشتر، درصدد حفظ و تقویت آن برآییم.
طیب نیا تاکید کرد تنها راه ایجاد اصلاحات ساختاری در اقتصاد و رهایی از اقتصاد نفتی، افرایش سهم تامین منابع بودجه ای دولت از طریق ارتقای درآمدهای مالیاتی است و گفت: در این زمینه ما باید در 2 جبهه تلاش کنیم که نخستین آن، کاهش هزینه های غیرضروری دولت است و این کار از طریق کوچک سازی دولت و رهایی از تصدی گری های زاید و افزایش بهره وری امکانپذیر است.
وی افزود: جبهه دوم، حرکت به سمت تامین درآمدهای دولت از طریق درآمدهای مالیاتی به عنوان مهم ترین برنامه سیاست های اقتصاد مقاومتی است و همه باید این را بدانیم که بدون اتخاذ چنین سیاستی برای افزایش سهم درآمدهای مالیاتی در تولید ناخالص داخلی، دستیابی به رشد اقتصادی مستمر و پایدار، به هیچ وجه ممکن نیست.
وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: البته باید اذعان کرد سازمان امور مالیاتی با عملکرد مافوق تصور خود و تحقق بیش از 97 درصد درآمدهای پیش بینی شده مالیاتی در سال 1395، مانع کسری بودجه احتمالی دولت در پایان سال شد.
وی تصریح کرد: نقشه راه و برنامه کاری امسال این سازمان پیاده سازی کامل طرح جامع مالیاتی به عنوان مهمترین طرح اقتصادی کشور است؛ به گونه ای که امکان بهره مندی از یک بانک جامع اطلاعات اقتصادی مودیان مالیاتی فراهم شود و به کمک آن بتوان اظهارنامه های مالیاتی را با سهولت و اطمینان بیشتری ارزیابی کرد و تمرکز اصلی را بر مودیان دارای ریسک بالا گذاشت.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">