ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

طرح جدید FBI برای استراق سمع در محیط اینترنت

| چهارشنبه, ۶ مهر ۱۳۸۴، ۱۱:۳۱ ق.ظ | ۰ نظر

FBI در طرحی جدید پیشنهاد داده است؛ ضبط و کنترل مخفیانه مکالمات در محیط اینترنت پهن باند قانونی ‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی وایرد (Wired) این اقدام FBI که بر خلاف قانون اساسی آمریکا است و بار مالی زیادی را به دولت تحمیل می‌کند مورد مخالفت گروه حامی آزادی و حقوق مدنی افراد قرار گرفته است.

از دیگر سو FBI به ایستگاه های ماهواره‌ای سرویس دهی اینترنت پهن باند فشار وارد می‌سازد که به تجهیزات پیشرفته تر استراق سمع مجهز شوند. بر این اساس دولت آمریکا این امکان را پیدا می‌کند که با کسب اجازه دادگاه در عرض 10 دقیقه آدرس یک کاربر اینترنتی را ردیابی کند.

بخش امنیت ملی و همچنین دادگستری FBI ترس از اعمال تروریستی را دلیل طرح این پیشنهاد ذکر کرده‌اند.جان موریس وکیل مرکز دموکراسی و تکنولوژی (CDT) در «واشنگتن دی.سی» می‌گوید: «هیچ منعی در استفاده FBI از وسایل شنود نیست چرا که آنها به طور معمول به استراق سمع مشغولند.»
FCC یا سازمان ارتباط فدرال (که قسمت مستقلی از دولت آمریکا است و آیین نامه‌ها و مقررات شبکه‌های تلفنی و رسانه‌های ارتباط جمعی ایالت‌های آمریکا را تنظیم می‌کند) به دنبال جلب توجه شرکت‌های مختلف برای پیوستن به این طرح است. هم اکنون فقط شرکت بوئینگ به انجام چنین اقداماتی رضایت داده است.

  • ۸۴/۰۷/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">