ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کارشناسان معتقدند که اسرائیل برای شکست حملات دیجیتالی ایران و سایرین برنامه «گنبد سایبری» را اجرا می‌کند.
به گزارش سایبربان؛ رئیس جدید اداره سایبری ملی اسرائیل (INCD) اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در نظر دارد یک گنبد سایبری (Cyber-Dome)، یک سیستم دفاع ملی برای دفع حملات دیجیتال، بسازد.

گابی پورتنوی (Gaby Portnoy)، مدیر کل اداره سایبری ملی اسرائیل، برنامه اسرائیل برای ساخت گنبد سایبری را فاش و اولین سخنرانی عمومی خود از زمان انتصابش در این سِمت در ماه فوریه امسال را ایراد کرد. پورتنوی، یک افسر قدیمی از نیروهای دفاعی اسرائیل است که پس از خدمت به عنوان رئیس عملیات‌های سپاه اطلاعات و رهبری تیم اطلاعات بصری واحد 9900، به عنوان افسر ارشد از آن خارج شد.

وی در کنفرانسی در تل‌آویو گفت : «گنبد سایبری، امنیت سایبری ملی را با پیاده‌سازی مکانیسم‌های جدید در محیط سایبری ملی ارتقا و آسیب‌های ناشی از حملات سایبری را در مقیاس کاهش می‌دهد. گنبد سایبری همچنین ابزارها و خدماتی را برای ارتقای حفاظت از دارایی‌های ملی، تجزیه و تحلیل و کاهش تهدیدات به طور کلی ارائه خواهد کرد. گنبد مورد نیاز است، زیرا اداره سایبری ملی اسرائیل تنها در سال گذشته 1500 حمله سایبری را شناسایی و دفع کرد. این آژانس حتی منبع اصلی این حملات را نام برد.»

پورتنوی ادعا کرد که ایران به همراه حزب‌الله و حماس، رقیب مسلط و اصلی اسرائیل در عرصه سایبری هستند. این مقام اسرائیلی خاطرنشان کرد :

«ما آنها را می‌بینیم، می‌دانیم چگونه کار می‌کنند و ما آنجا هستیم. از سوی دیگر، این طیف نیز به سمت مهاجمان، گروه‌های حمله، نمایندگان، سازمان‌های جنایتکار مستقل و افراد خصوصی کشیده شد.»

کارشناسان معتقدند که اسرائیل فکر می‌کند به دفاع‌های اضافی نیاز دارد و از این رو طرح گنبد سایبری را دوست دارد. رژیم صهیونیستی قبلاً یک سامانه دفاع هوایی به نام گنبد آهنین (Iron Dome) را که در ابتدا برای انهدام موشک‌های کوتاه‌برد ساخته شده بود، به کار گرفت. گنبد آهنین همچنین از اتوماسیون استفاده می‌کند، اما به دلیل هزینه بالا، اثربخشی مورد مناقشه و استقرار آن در جریان درگیری فلسطین/اسرائیل بحث برانگیز است.

بنابراین خود نام گنبد سایبری تحریک کننده است.

پورتنوی درسخنرانی خود به پتانسیل این پروژه برای تحریک و همچنین زمان عملیاتی شدن Cyber-Dome اشاره‌ای نکرد؛ اما گفت که گنبد به تنهایی کمکی به اسرائیل برای ایمن‌سازی دامنه دیجیتال خود نمی‌کند.

وی اظهار داشت : «شما نمی‌توانید به تنهایی با تهاجم سایبری مبارزه کنید. شما باید شرکایب در خانه، جامعه دفاعی، دولت، بخش‌های مختلف، آکادمی، بخش خصوصی و سراسر جهان داشته باشید.»

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">