ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس رشد نرخ ارز، نبود تکنولوژی داخلی و... را از جمله دلایل گرانی موبایل و لپ تاپ دانست.
عبدالناصر درخشان در گفت‌وگو با خانه ملت درباره ضرورت برنامه‌ریزی برای تولید لپ تاپ و موبایل داخلی با قیمت مناسب، گفت: هرچند برخی افراد افزایش تقاضا در بازار به واسطه شیوع ویروس کرونا و مجازی شدن آموزش‌ها را دلیل گرانی موبایل و لپ تاپ می‌دانند اما در برابر این ادعا باید از آنها سوال شود که با تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها در سایر کشور و مجازی شدن آموزش‌ها آیا بهای موبایل رشد یافته یا تنها دانش آموزان و دانشجویان ما با این مشکل روبه روشده‌اند؟

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، دلگان، فنوج ، لاشار، بنت، آشار و آهوران در مجلس شورای اسلامی دلیل اصلی افزایش قیمت موبایل و لپ تاپ در ایران را رشد نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی دانست.

وی اضافه کرد: در شرایطی که قیمت موبایل و لپ تاپ سر به فلک کشیده و بسیاری از مردم توان خرید این محصولات را ندارند، در وهله نخست باید با اخذ تدابیر ویژه عرضه به بازار را بیشتر کرد و در مرحله دوم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و صنعت، معدن و تجارت برای تولید موبایل و لپ تاپ داخلی برنامه ریزی کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: البته باید به این نکته نیز توجه کرد که برای تولید موبایل و لپ تاپ ایرانی به تکنولوژی، علم و فناوری به روز نیاز است، اگر این دانش و تکنولوژی در کشور موجود بوده یا شرایط فراهم آورن آن وجود داشته و مسئولان نسبت به این امر بی توجه بودند، اهمال و کوتاهی آنها پذیرفتنی نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: برای کاهش قیمت موبایل و لپ تاپ، در ابتدا باید زمینه ارزان شدن نرخ ارز را فراهم کرد چراکه قدرت خرید مردم به واسطه رشد نرخ دلار، روز به روز کمتر می شود.

  • ۹۹/۱۲/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">