ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عرضه ابزار ارزیابی امنیت در شبکه

| چهارشنبه, ۲ اسفند ۱۳۸۵، ۱۰:۵۷ ق.ظ | ۰ نظر

اسماعیل ذبیحی - نخستین ابزار جامع و متمرکز ارزیابی امنیت در شبکه های رایانه ای، به بازار عرضه شد.

Panda Software، نخستین نسل از ابزار جامع ارزیابی امنیت در شبکه ها را به دنیای امنیت IT معرفی کرد. این ابزار که با عنوان MalwareRadar به بازار عرضه شده، دارای قابلیت بررسی خودکار شرایط امنیتی در شبکه ها و نیز

شناسایی کدهای مخرب جدیدی ست که از ردیابی نرم افزارهای امنیتی قدیمی و بروزنشده، پنهان می مانند. این سیستم، در پاسخ به نیاز شدید امنیتی که به علت افزایش خیره کننده شیوع کدهای مخرب در شبکه اینترنت و توانایی عبور بسیاری از آنها از لایه دفاعی برنامه های امنیتی، بر اساس روش \"هوش

یکپارچه\" (Collective Intelligence)، طراحی و تولید شده است.

بررسی های شرکت پاندا در طول استفاده آزمایشی از این ابزار نشان میدهد که به علت سرعت بیش از حد خلق و انتشار ویروس های جدید، نزدیک به 76 درصد از شرکت ها و سازمان ها با وجود برنامه های قدرتمند امنیتی نصب

شده در شبکه خود، بازهم مورد نفوذ و حمله برخی از این کدهای مخرب واقع می شوند.

به عقیده بسیاری از کارشناسان امنیتی، راهکار این مشکل رو به وخامت، وجود یک سیستم مکمل امنیتی در کنار برنامه های حفاظتی نصب شده در سیستم ها و شبکه ها، به منظور ارزیابی مستمر وضعیت امنیتی آنها می باشد.

بنا بر اظهارات بونو رودریگز، مدیر بخش تجاری فن آوری MalwareRadar، این سیستم جدید مبتنی بر روش هوش یکپارچه، راهکار مناسبی برای غلبه بر مشکل افزایش شیوع کدهای مخرب و تنوع روزافزون گونه های مختلف آنهاست.

محصولات امنیتی فعلی موجود در بازار در برابر کدهای مخرب بسیار جدیدی که روز بروز و یا حتی لحظه به لحظه، گونه های جدیدی از آنها خلق و با سرعت زیادی منتشر می شوند، آنقدرها هم قابل اعتماد و مطمئن نشان نمیدهند. MalwareRadar به کاربران امکان میدهد تا در کنار استفاده از هرگونه نرم افزار امنیتی در شبکه، ویروس ها و کدهای مخربی را کشف کنند که از لایه دفاعی این نرم افزارها عبورکرده و یا توسط آنها قابل شناسایی نباشند.

MalwareRadar، از طریق هرکدام از رایانه های متصل به شبکه محلی، قابل تنظیم، مدیریت و اجرا می باشد و نیازی به نصب شدن در تک تک رایانه های متصل به شبکه ندارد. هم چنین عملکرد این سیستم برای ارزیابی وضعیت امنیتی شبکه، کاملاً خودکار بوده و هیچ گونه مزاحمتی برای فعالیت رایانه های مورد بررسی ایجاد نخواهد کرد.

یکی از مهمترین ویژگی های MalwareRadar، قابلیت سازگاری آن با کلیه نرم افزارهای امنیتی و هرگونه برنامه ضد کدهای مخرب نصب شده در شبکه ها و سیستم های رایانه ای و نیز تقویت بیشترشرایط امنیتی آنها ست.

مدیران شبکه می توانند برای اطلاعات بیشتر در خصوص این ابزار جدید امنیتی، با مراجعه به آدرس www.malwareradar.com ، آن را بطور آزمایشی استفاده نموده و یا بصورت آنلاین خریداری کنند.

www.mec-security.com

  • ۸۵/۱۲/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">