ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عقب نشینی توییتر در برابر ترکیه

| شنبه, ۲۲ بهمن ۱۴۰۱، ۰۲:۲۱ ب.ظ | ۰ نظر

طبق اطلاعات منتشر شده در رسانه‌ها توییتر، تعهد داده است که دولت ترکیه را برای مبارزه با اخبار جعلی یاری کند.
خبرگزاری برنا- ساعات پایانی روز چهارشنبه هشتم فوریه بود که پایگاه نت بلاکس (مرجع بررسی اتصال اینترنتی در جهان) اعلام کرد، محدودیت برنامک توییتر در ترکیه به پایان رسیده است و کاربران ترک بار دیگر امکان استفاده از آن را پیدا کرده‌اند، این میکروبلاگ آمریکایی بعد از وقوع زلزله مهیب در این کشور با دستور مقامات ترک به دلیل جلوگیری از نشر اخبار جعلی فیلتر شده بود.

مدیر عامل توییتر، بعد از انسداد این میکروبلاگ در حساب خود نوشته بود؛ بر اساس اعلام دولت ترکیه دسترسی به این پلتفرم به زودی مجدداً برقرار خواهد شد.

طبق گزارش رسانۀ سی.ان.بی.سی آمریکا بعد از رایزنی جان هیوز، مدیر روابط جهانی توییتر و رونان کاستلو مسئول سیاست‌گذاری عمومی این میکروبلاگ آمریکایی با مقامات دولت ترکیه، محدودیت سکوی مذکور برطرف شده است.

فاتح سایان معاون حمل‌و‌نقل و زیرساخت دولت ترکیه دربارۀ محورهای این جلسه عنوان کرد؛ جلسه با مدیران این شرکت از طرق ویدئو کنفرانس حول محورهای ذیل برگزار شد؛

ـ انتشار اطلاعات نادرست

ـ انتشار تصاویر گرافیکی ساختگی

ـ فعالیت حساب‌های کاربری جعلی و انتشار اخبار جعلی دربارۀ زلزلۀ ترکیه

این مقام ترک در صفحۀ اجتماعی خود نوشت؛ ما در جریان این گفتگو، مسئولیت‌های توییتر نسبت به کشورمان در جریان این فاجعه ویرانگر را یادآوری کردیم.

براساس گزارش‌های رسانه‌ای بعد از وقوع زلزله تا روز گذشته، تعدادی از کاربران ترک به دلیل اشتراک گذاری پست‌های تحریک آمیز دستگیر شده‌اند، مسئولان این کشور به طور جدی پیگیر مبارزه با انتشار اخبار جعلی هستند،  مقامات دولتی ترکیه خواهان مبارزه با اخبار جعلی آنلاین هستند.

طبق اطلاعات منتشر شده توییتر، تعهد داده است که دولت ترکیه را برای مبارزه با اخبار جعلی یاری کند.

  • ۰۱/۱۱/۲۲

توییتر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">